Gratis proefperiode

Wil jij ook inzicht en overzicht in alle voor jou relevante media aandacht?
Overzicht

4 redenen waarom media monitoring onmisbaar is in jouw influencer strategie

Invloed hebben op de meningen, emoties en het gedrag van anderen is op talloze manieren mogelijk. Eén van die manieren is met een influencer strategie. Als influencer marketing bureau of influencer marketeer houd je je dagelijks bezig met het verbinden van merken en influencers. Ontdek in dit blog 4 redenen waarom media monitoring niet mag missen in jouw influencer strategie!

Meten = weten

Meetbare resultaten zijn cruciaal bij de bepaling van succes. Hoeveel mensen bereikt de campagne? Hoe is de engagement onder de doelgroep? En hoe verspreidt de doelgroep de boodschap? Met een media monitoring tool heb je tijdens je eerste kop koffie antwoord op deze vragen.

Ontdek het bereik van je influencer campagne
Om het bereik onder de doelgroep inzichtelijk te maken, zijn het potentieel bereik en het daadwerkelijk bereik belangrijke metrics. De social media statistieken van de influencer geven je in de basis inzicht in het daadwerkelijke bereik. Deze cijfers zet je af tegen het potentieel crossmediaal bereik. Zo breng je in kaart hoeveel mensen bereikt kunnen worden en hoeveel mensen je daadwerkelijk bereikte. Door als influencer marketing bureau of influencer marketeer dit te vergelijken, weet je of de campagne rendabel genoeg is op het gebied van bereik, op welke momenten je veel of weinig mensen bereikte en hoe je hierop inspeelt.

Meer weten

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of vul ons contactformulier in.