Support

Categorie

Berichten

Welke informatie over de bron zie ik?

Op het Detailscherm vind je meer informatie over de bron (meestal de website) waar het bericht vandaan komt. Van de bron verzamelen we verschillende gegevens. Denk daarbij aan mediumtype, brontype en het thema van de bron, maar ook informatie over vertoningen en bezoeken. Hieronder worden enkele gegevens toegelicht:

Vertoningen

Dit is het aantal vertoningen van de website per maand. Eén bezoeker kan in een bezoek meerdere pagina’s bekijken. Elke pagina wordt als een nieuwe vertoning gezien.

Bezoeken

Met bezoeken geven we het totaal aantal bezoeken op de website per maand aan. Net zoals bij vertoning kan één bezoeker meerdere keren de website bezoeken. Al deze bezoeken worden geteld.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe zie ik de bezoekersgegevens van een website?

Klik op een bericht; het Detailscherm van dat bericht verschijnt nu aan de rechterkant van het Dashboard. Klik eventueel eerst op ‘Details’ om alle informatie over dit bericht te tonen. Hier vind je de informatie die wij ophalen en berekenen over het bericht, de auteur en het platform. Alle informatie over het platform, oftewel de bron, is in de onderste kolom te vinden. Hier vind je naast algemene informatie over de bron ook het gemiddelde aantal vertoningen en het aantal bezoeken.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Wat is de advertentiewaarde?

In de tweede kolom van de berichtdetailpagina vind je meer informatie over de analyse van het bericht. Eén van de onderdelen die hierin besproken wordt is de advertentiewaarde. De advertentiewaarde is een onderdeel van onze PR-waarde berekening en geeft je inzicht in wat je betaalt zou hebben als dit bericht een advertentie was geweest.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe is de advertentiewaarde berekend?

De advertentiewaarde is onderdeel van onze PR-waarde berekening. De waarde geeft je inzicht in wat je betaalt zou hebben als dit bericht een advertentie was. We houden hier rekening met drie factoren:

  • Advertentietarief: wat is het advertentietarief van het betreffende platform? Elk mediumtype kent zijn eigen manier van tarieven berekenen. Zo kijken we bij social posts naar het CPM, waar we bij print naar advertentietarieven per krant of tijdschrift kijken.
  • Bereik: advertentietarieven hebben natuurlijk alles te maken met het bereik van een platform. Ook het bereik wordt dus meegenomen om tot een juiste berekening te komen van het advertentietarief
  • Afmeting: tot slot de afmeting van het artikel. Ook hier werken we per mediumtype met verschillende afrekenmodellen. Voor online artikelen verrekenen we het met de grootte van een banner, waar we bij print verrekenen met een grootte van een full page advertentie.

Door deze drie uitkomsten te combineren, komen we uiteindelijk tot de advertentiewaarde die de basis legt voor de PR-waarde berekening.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Wat is de impactscore?

In de tweede kolom van de berichtdetailpagina vind je meer informatie over de analyse van het bericht. Eén van de onderdelen die je hierin terug ziet is de impactscore. De impactscore is een onderdeel van onze PR-waarde berekening en is een indexcijfer om de impact van je bericht te bepalen.

Hoe is de impactscore berekend?

De impactscore is een index die kijkt naar de ‘softe factoren’ van een bericht. De impactscore vormt de tweede helft van onze PR-waarde berekening. Hier houden we rekening met de volgende vier factoren:

  • Sentiment: het sentiment geeft de tone of voice van het bericht aan. In de berichtdetailpagina is dit aangeduid met sterren.
  • Branding: de branding geeft aan in hoeverre het artikel over jou gaat. Sta je in de titel vermeld of pas in de laatste alinea? De branding vind je met een sterrenaanduiding onder het sentiment in de berichtdetailpagina
  • Kernboodschap: komt jouw kernboodschap goed naar voren in het bericht? Als je hier niks voor ingesteld hebt, zal dit automatisch op neutraal gerankt worden. Wil je dat de kernboodschap ook automatisch meegenomen wordt in de PR-waarde berekening? Laat het weten aan je monitoring adviseur, zij stellen het graag voor je in.

Door deze drie uitkomsten te combineren, komen we uiteindelijk tot de impactscore die de PR-waarde berekening compleet maakt.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe verwijder ik een bericht uit het Clipit Dashboard?

Klik op een bericht; het Detailscherm van dat bericht verschijnt nu aan de rechterkant van het Dashboard. Klik links bovenin het Detailscherm op de drie puntjes en kies voor ‘Verwijder’. In het berichtenoverzicht is het bericht nu grijs geworden; het wordt niet langer meegenomen in de statistieken en in je analyses.

Gebruik je het Dashboard in Lijstweergave? Dan kun je er ook voor kiezen om het bericht te selecteren door middel van het selectievakje links van het bericht. Vervolgens verschijnt onderaan een lijst met acties, waaronder ‘Verwijder’. Kies hier voor ‘verwijder geselecteerde berichten’ om het bericht te verwijderen.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Kan ik meerdere berichten tegelijk verwijderen?

Gebruik je het Dashboard in Lijstweergave? Dan kun je er ook voor kiezen om berichten te selecteren door middel van de selectievakjes links van de berichten. Vervolgens verschijnt onderaan een lijst met acties, waaronder ‘Verwijder’. Kies hier voor ‘verwijder geselecteerde berichten’ om de berichten te verwijderen.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe kan ik een verwijderd bericht terug halen?

Heb je een bericht per ongeluk verwijderd en wil je het weer terugzetten? Eerst moet je er voor zorgen dat het bericht zichtbaar is. Als je het net hebt verwijderd en sindsdien niet hebt ververst staat het bericht nog tussen het berichtenoverzicht. Heb je al wel ververst? Klik dan op ‘Bewerk Filter’ en vervolgens in het filterscherm op ‘Meer filters’. Schakel ‘Inclusief verwijderde berichten’ in en klik op Toepassen.

Klik op een verwijderd bericht; het Detailscherm van dat bericht verschijnt nu aan de rechterkant van het Dashboard. Klik links bovenin het Detailscherm op de drie puntjes en kies voor ‘Bericht terugzetten’. In het berichtenoverzicht is het bericht nu weer wit geworden; het wordt weer meegenomen in de statistieken en in je analyses.

Gebruik je het Dashboard in Lijstweergave? Dan kun je er ook voor kiezen om het bericht te selecteren door middel van het selectievakje links van het bericht. Vervolgens verschijnt onderaan een lijst met acties, waaronder ‘Verwijder’. Kies hier voor ‘geselecteerde berichten terugzetten’ om het bericht terug te plaatsen.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe exporteer ik de berichten naar Excel?

Wil je de berichten in het Clipit Dashboard exporteren naar Excel? Selecteer alle berichten die je wilt exporteren door middel van de selectievakjes links van de berichten. Je selecteert alle berichten op de pagina door het selectievakje boven de berichten te selecteren. Vervolgens verschijnt onderaan een lijst met acties, waaronder ‘Exporteren’. Klik op deze knop en bevestig je keuze door te klikken op ‘Ok’. Op dat moment begint de download van berichten naar Excel. In het Excelbestand vind je alle geselecteerde berichten samen met alle meta-data die wij verzamelen over het bericht.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Welke gegevens vind ik terug in een Excel uitdraai?

In het Excel bestand vind je alle meta-data terug die we verzamelen over een bericht. Hieronder vind je alle informatie gebundeld per onderwerp

Bericht:

  • Datum
  • Onderwerp
  • Bron
  • Broncategorie
  • Zoekopdracht
  • Samenvatting
  • Sentiment
  • Auteur
  • Geslacht
  • Opmerkingen
  • Label
  • Taal
  • Land
  • Regio
  • Plaats
  • Domein

PR-waarde berekening:

  • Branding
  • Kernboodschap
  • Afmeting
  • Positiefactor (bij print)
  • Aantal volgers (bij social)
  • Impact score
  • Advertentiewaarde
  • PR-waarde

Bron:

  • Vertoningen
  • Bezoeken
  • Rank
  • Absoluut bereik
  • Oplage (bij print)
  • Aantal woorden

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe stuur ik een nieuwsselectie vanuit het Dashboard?

Zie je in het Dashboard interessante berichten voor je collega? Dan stuur je deze eenvoudig door met een Nieuwsselectie op maat!

In de Lijstweergave kun je berichten selecteren door middel van het selectievakje links van het bericht. Onderaan verschijnt een lijst met acties, waaronder ‘E-mail’. Klik op ‘E-mail’ en er verschijnt een pop-up. Hierin heb je de mogelijkheid om het onderwerp van de mail te wijzigen, de ontvangers toe te voegen en optioneel een bericht erbij te sturen. De ontvangers hoeven niet gekoppeld te zijn aan Clipit. Door op ‘Verzenden’ te klikken wordt er een Clipit Nieuwsselectie verstuurd naar de desbetreffende persoon met daarin de berichten die jij geselecteerd hebt!

Tip: Het is ook mogelijk om meerdere e-mailadressen tegelijk toe te voegen in het invulveld voor verzending. Zorg ervoor dat de mailadressen gescheiden zijn door een komma.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe zoek ik in de berichtgeving in het dashboard?

Wil je binnen de berichten die voor jou gevonden zijn zoeken naar specifieke berichten? Dat kan met de zoekfunctie bovenin het Dashboard. Klik op de knop ‘Zoek in mijn berichten’ en vul het woord in waar je op wil zoeken. Zorg ervoor dat je bij ‘Zoek in’ de optie ‘mijn berichten’ geselecteerd hebt. Klik vervolgens op ‘Zoeken’ en je vindt in het berichtenveld de berichtgeving waarin jouw zoekterm voorkomt. Het kan soms de moeite zijn om de bestaande Filters en Labels eens door te nemen voor je begint met zoeken; wellicht heeft een collega al eens een Label aangemaakt voor hetgeen waar je nu op wil zoeken. Daarom geven we de Filters en Labels ook in dit scherm weer.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe zie ik meteen de PR-waarde van de berichten?

Wil je in het berichtenoverzicht meteen de PR-waarde van een bericht zien? Klik dan rechtsbovenhet berichtenoverzicht op ‘Standaard’. In het uitklapmenu kies je ‘Aangepast’, er opent een pop-up scherm met alle weergaveopties. Kies hier voor PR-waarde en klik op ‘Ok’. In de op één na laatste kolom zie je nu de PR-waarde per bericht.

Kan ik ook een specifiek account van social media uitsluiten?

Ja, dat is een mogelijkheid. Je kan het echter niet zelf instellen. Wens je een specifiek account op social media uit te sluiten? Neem dan contact op met je media analist via de chat, mail of telefoon. Zij stellen dit voor je in.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe voeg ik in het dashboard een notitie toe bij een bericht?

Klik op een bericht; het Detailscherm van dat bericht verschijnt nu aan de rechterkant van het Dashboard. Klik eventueel eerst op ‘Details’ om alle informatie over dit bericht te tonen. Onder de PR-waarde en Bereikgegevens zie je ‘Notitie’, in het veld daarnaast kun je je bericht typen om een notitie toe te voegen.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Hoe geef ik in het Dashboard aan dat een bericht is afgehandeld?

Klik op een bericht; het Detailscherm van dat bericht verschijnt nu aan de rechterkant van het Dashboard. Klik eventueel eerst op ‘Details’ om alle informatie over dit bericht te tonen. Onder de PR-waarde en Bereikgegevens zie je ‘Status’, in het dropdown menu kun je de status van dit bericht aanpassen naar ‘Afgehandeld’.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!