Support

Categorie

Grafieken

Hoe kom ik terug bij de vorige grafiek als ik op een grafiek heb doorgeklikt?

Heb je doorgeklikt op een grafiek en wil je weer terug naar je vorige grafiek of originele analyse? Dat kan met de ‘terugknop’ in je browser, door het filter opnieuw in te stellen of door je opgeslagen filter opnieuw te openen in de linkerbalk onder Filters > Mijn filters.

Hoe zie ik de berichten die bij de resultaten van de grafiek horen?

Bijna alle grafieken in de Portal zijn doorklikbaar. Zie je op woensdag een piek in de berichtgeving en wil je de berichten die daarbij horen bekijken? Klik dan op het staafje dat bij die dag hoort. Vervolgens vind je alle berichten van woensdag terug in het berichtenoverzicht. Let wel op, met het doorklikken op grafieken, verandert het filter naar de desbetreffende dag. Alle grafieken die je na het doorklikken maakt, gaan over die woensdag. Wil je weer terug naar je originele analyse? Dat kan met de ‘terugknop’ in je browser, door het filter opnieuw in te stellen of door je opgeslagen filter opnieuw te openen in de linkerbalk onder Filters > Mijn filters.

Hoe druk ik een grafiek af?

Klik in de grafiek rechts bovenin op het printer icoontje. Vervolgens opent je reguliere printscherm en kan je de grafiek naar wens afdrukken.

Hoe download ik een grafiek?

Klik in de grafiek rechts bovenin op het download icoontje (pijltje naar beneden). Hierna verschijnt er een venster met verschillende mogelijkheden:

  • PDF
  • JPEG imgae
  • PNG image
  • Excel

Selecteer de gewenste downloadvorm, vervolgens begint de download automatisch. Wanneer je gekozen hebt voor de Excel download, dan ontvang je de cijfers in kolommen.

Hoe sorteer ik de grafieken op waardes?

Klik in de grafiek rechts bovenin op het icoontje tandwiel. Hierna verschijnt er een venster met verschillende mogelijkheden. Selecteer in het venster bij ‘Sorteer op’ de optie ‘Aantal berichten’ en bevestig je keuze met de optie ‘Ok’. De grafieken zijn nu standaard gesorteerd op de hoogste waarde. 

Hoe zorg ik ervoor dat er waardes in de grafiek verschijnen?

Klik in de grafiek rechts bovenin op het icoontje tandwiel. Hierna verschijnt er een venster met verschillende mogelijkheden. Selecteer in het venster de optie ‘Toon waardes’ en bevestig je keuze met de optie ‘Ok’. De grafieken zijn nu standaard voorzien van waardes.  

Hoe kan ik een trendgrafiek of cirkeldiagram maken?

Klik in de grafiek rechts bovenin op het tandwiel icoontje. Hierna verschijnt er een venster met verschillende mogelijkheden. De beschikbare grafiekvormen zijn afhankelijk van de grafiek die je geselecteerd hebt. Kies in het venster de afbeelding van de trendgrafiek of het cirkeldiagram en bevestig je keuze met de optie ‘Ok’. De grafiek is nu veranderd in een trendgrafiek of cirkeldiagram.

Hoe pas ik de periode van een grafiek aan?

Klik in de grafiek rechts bovenin op het tandwiel icoontje. Hierna verschijnt er een venster met verschillende mogelijkheden. De beschikbare grafiekvormen zijn afhankelijk van de grafiek die je geselecteerd hebt. Kies in het venster de afbeelding van de trendgrafiek of het cirkeldiagram en bevestig je keuze met de optie ‘Ok’. De grafiek is nu veranderd in een trendgrafiek of cirkeldiagram.Hoe kan ik een trendgrafiek of cirkeldiagram maken?Hoe zorg ik ervoor dat er waardes in de grafiek verschijnen?Hoe sorteer ik de grafieken op waardes?Hoe download in een grafiek?Hoe druk ik een grafiek af?Hoe zie ik de berichten die bij de resultaten van de grafiek horen?Hoe kom ik terug bij de vorige grafiek als ik op een grafiek heb doorgeklikt?

Welke grafieken zijn er beschikbaar?

In de Clipit Portal zijn vele soorten grafieken beschikbaar. Wanneer je de Portal opent zie je automatisch de grafiek met aantal berichten. Rechts van de grafiek vind je een aantal andere standaard grafieken, namelijk:

PR-waardeWat is de PR-waarde van de berichten per dag?
BereikWat is het bereik van de berichten per dag?
SentimentWat is de tone of voice van de berichten per zoekopdracht?
BronOp welke bronnen verschijnen de meeste berichten?
AuteurWelke auteurs schrijven de meeste berichten?

Vervolgens vind je de knop ‘Meer grafieken’. Hieronder vind je de volgende grafieken:

Zoekopdrachten – AantallenAantal berichten per zoekopdracht
Zoekopdracht – TrendTrend van aantal berichten per zoekopdracht
PR-waarde – ZoekopdrachtPR-waarde per zoekopdracht
PR-waarde – Zoekopdracht – TrendPR-waarde per zoekopdracht zichtbaar in trendlijnen
PR-waarde – MediumtypePR-waarde uitgesplitst in online, social, print en RTV
PR-waarde – BrontypePR-waarde uitgesplitst in de verschillende brontypes
PR-waarde – BronBronnen met de meeste PR-waarde
PR-waarde – AuteurAuteurs met de meeste PR-waarde
Bereik – ZoekopdrachtBereik per zoekopdracht
Bereik – Zoekopdracht – TrendBereik per zoekopdracht zichtbaar in trendlijnen
Bereik – MediumtypeBereik uitgesplitst in online, social, print en RTV
Bereik – BrontypeBereik uitgesplitst in de verschillende brontypes
Sentiment – TrendSentiment per dag
Sentiment – MediumtypeSentiment uitgesplitst in online, social, print & RTV
Sentiment – BrontypeSentiment uitgesplitst in de verschillende brontypes
Sentiment- BronSentiment van de bronnen waar de meeste berichten verschijnen
Sentiment – AuteurSentiment van de auteurs die de meeste berichten schrijven
M/V analyseVerhouding geslacht van alle auteurs
BenchmarkHet aandeel van een zoekopdracht in de resultaten van een andere zoekopdracht
KeywordsDe meest genoemde woorden in de berichtgeving
Mediumtype – AantallenAantal berichten in online, social, print en RTV
Brontype – AantallenAantal berichten in de verschillende brontypes
Land – AantallenLanden met het meeste aantal berichten
Regio – AantallenRegio’s met het meeste aantal berichten
Plaats – AantallenPlaatsen met het meeste aantal berichten
Taal – AantallenTalen met het meeste aantal berichten
Advertentiewaarde – Zoekopdracht – TrendAdvertentiewaarde per zoekopdracht zichtbaar in trendlijnen