Support

Categorie

Nieuwe features

De Clipit app

De app was toe aan een nieuwe interface, die ook als basis dient voor ons nieuwe (toekomstige) dashboard.

Je filtert en deelt nu makkelijk de berichten zoals je vanuit ons desktop dashboard gewend bent. Je smartphone toont voor het delen, zelf de door jou meest gebruikte opties, waaronder bijvoorbeeld mail of Whatsapp.

Vanuit je handpalm heb je nu nog sneller inzicht in je PR inspanningen. Je grijpt nooit meer mis op de laatste berichten. Realtime inzicht via de Clipit app!

Ben je benieuwd naar onze app? Lees hier hoe je de app installeert. Direct gebruiken op je desktop? Gebruik de app hier.

Meer weten?

Heb je vragen over de functionaliteiten binnen de app? Onze media analisten Paul en Thomas zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 890 39 41 of stuur een Whatsappje!

YouTube monitoring uitgebreid

En weer boeken onze developers geweldige vooruitgang! Deze keer in de categorie YouTube. De vraag naar het monitoren van YouTube video’s groeit. Dat is ook niet raar met de ontzettend grote aantallen filmpjes die dagelijks online worden gezet. Waar we voorheen alleen de titel en beschrijving van de video monitorden, breiden we dit nu uit met de inhoud van het filmpje. Word je besproken in een video? In de beschrijving of in de reacties? Je bent er snel van op de hoogte!

YouTube video’s in de Portal


De vermeldingen vind je terug bij de berichten in de Clipit Portal, zoals je van ons gewend bent. Als je op het bericht klikt, vind je alle informatie van de vermelding. In de beschrijving zie je in één oogopslag in welke context en op welke seconde(n) je genoemd wordt.

Meer weten?

Heb je vragen over het monitoren van YouTube? Onze media analisten Paul en Thomas zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Klik links onderin dit scherm op de chat en stel je vraag!

Rapportages in de Portal

Wat zijn de resultaten van die glorieuze campagne die je bedacht? Welk thema is er de afgelopen tijd het meest intensief besproken? En in hoeverre speelde jij of je concurrenten hier een rol in? Maandelijks duiken onze specialisten in de cijfers en beantwoorden ze tientallen vraagstukken in verschillende rapportages. Vanaf nu heb je deze rapportages altijd bij de hand in de Clipit Portal. Nooit meer terugzoeken in je mail of die overvolle downloadmap, maar gewoon inloggen in de Clipit Portal. Naast al je media data, vind je hier ook je rapportages op één plek.

Al je rapporten in één overzicht

Heb je in 2019 een rapportage door ons laten maken? Dan vind je deze nu terug in het linkermenu bij Rapporten. Wil je je rapporten van eerdere jaren ook toe laten voegen? Of heb je hier nog andere vragen over? Neem dan contact op met je media analist Paul, Lisanne of Thomas via chat, Whatsappmail of telefoon (024 – 8000 704)!

Laat je media inspanningen inzichtelijk maken

Inzicht geven in de resultaten van jouw media inspanningen? Maandelijks zicht houden op je reputatie? Of benieuwd wat je campagne heeft bijgedragen aan je afdelings- of bedrijfsdoelstellingen? Onze media- en intelligence specialisten staan te springen om je deze inzichten te brengen! Zij analyseren en interpreteren de media aandacht en leveren een complete analyse op, afgestemd op jouw specifieke wensen. Je krijgt objectieve, datagedreven inzichten zodat je je mediamix nog effectiever inzet! Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Laat het ons weten!

Internationale PR-waarde

Onze crossmediale PR-waarde voor de Nederlandse media is al jarenlang een begrip in de markt. Met trots lanceren we nu ook de PR-waarde voor internationale online & social media! Hoe deze waarde berekend wordt? We leggen het je hieronder uit.

PR-waarde, hoe zat het ook alweer?

Voordat we dieper induiken op de internationale PR-waarde, kijken we eerst naar de formule voor online media. De PR-waarde is opgebouwd uit twee hoofdelementen: de advertentiewaarde en de impactscore. De advertentiewaarde wordt per medium berekend met de daarbij geldige factoren. Zo kijken we voor online media naar het CPM tarief, het aantal vertoningen en lengte van het bericht. Bij de impactscore wordt rekening gehouden met de context van het bericht. Het sentiment, branding, kernboodschap en een redactionele opslagfactor worden hierin meegenomen. Hier komt een getal uit dat de waarde van jouw PR vertegenwoordigt. Zo breng je de impact van je campagne of mediastrategie in kaart.

De impact van je internationale PR benchmarken

Om de internationale PR-waarde als benchmark te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat deze te vergelijken is met de PR-waarde voor Nederlandse berichten. De factoren voor de impactscore vind je nu ook al terug in de Portal bij je internationale berichten. Het uitrekenen van de advertentiewaarde is een grotere uitdaging doordat het cpm tarief en de vertoningen per bericht een stuk schaarser te verkrijgen zijn voor buitenlandse websites. Om toch een realistische PR-waarde te ontwikkelen, zijn media analisten Lisanne en Thomas diep in de data gedoken.

Via Alexa hebben we beschikking tot de vertoningen per maand voor zowel nationale als internationale berichten. Dankzij een uitgebreide data analyse over al onze Nederlandse bronnen is er een verband gevonden tussen de vertoningen per maand en de advertentiewaarde. Dit verband houdt onder andere rekening met het brontype (nieuwssites, weblogs etc.) en de grootte van de site. Met dit verband zijn we in staat de missende puzzelstukjes in te vullen. Dit maakt de internationale PR-waarde compleet en ben jij nu ook in staat om inzichten uit je internationale media inspanningen te halen.

Wat is de impact van jouw internationale PR?

Meteen aan de slag met internationale PR-waarde? Bekijk dan snel de Clipit Portal en duik in je analyses! Als je vragen hebt over de PR-waarde kan je altijd bij onze PR-waarde specialisten Lisanne en Thomas terecht via de chat, Whatsappmail of telefoon.

Indicatoren statistiekenbalk

In één oogopslag inzicht in je media prestaties ten opzichte van vorige week? Onze statistiekenbalk is vernieuwd! Met de indicatoren zie je nu meteen hoe het aantal berichten, de PR-waarde, het bereik en het sentiment zich ontwikkeld heeft ten opzichte van de periode daarvoor. Wanneer je de statistiekenbalk exporteert, worden de indicatoren natuurlijk ook meegenomen, zo heb je meteen een extra duiding voor je rapportage!

Meer weten?

Heb je nog vragen? Bekijk onze supportpage of neem contact op met je media analist Paul, Lisanne of Thomas via mail, chat, WhatsApp of telefoon (024 – 8000 704)!

Contentkalender

Wist je al dat je ook social media berichten kan plaatsen via de Clipit Portal? Je berichten voor Twitter, Facebook en Linkedin heb je met een paar klikken ingepland! Niet alleen op je bedrijfspagina’s, maar ook voor je collega’s! Nu maken we dit binnen de Portal ook mooi inzichtelijk aan de hand van een contentkalender! Maar dat is niet het enige… Lees snel verder over de contentkalender en de andere updates!

Snel inzicht in je ingeplande berichten

Berichten ingepland? In de contentkalender vind je een snel overzicht van de ingeplande berichten per dag. Wanneer je klikt op de desbetreffende dag zie je rechts van de contentkalender de berichten die op die dag staan ingepland.

Meten is weten

De contentkalender is niet het enige wat nieuw is. Je vindt nu ook de resultaten van je ingeplande berichten terug. Hierin vind je statistieken over het aantal likes, shares en het potentiële bereik. Benieuwd hoe deze statistieken tot stand komen? Bekijk dan de supportpage!

Beloon je social collega’s

Plan je ook social media berichten voor je collega’s in? Met het leaderboard motiveer je je collega’s om zich in te blijven zetten op social media. Met deze ranglijst van collega’s zie je in één oogopslag wiens social media berichten het beste opgepakt worden. Blijf je collega’s motiveren door hier updates van te geven of de Social Employee van de maand te belonen!

Meer weten?

Heb je nog vragen? Bekijk onze supportpage of neem contact op met je media analist Paul, Lisanne of Thomas via mail, chat, WhatsApp of telefoon (024 – 8000 704)!

Voorkeursinstellingen account en profiel

Wanneer je inlogt in de Portal en je hebt meerdere accounts of profielen, wordt er willekeurig geselecteerd welke je als eerste te zien krijgt. Wil je een standaard account en zoekprofiel instellen? Dat kan nu ook! Deze voorkeursinstellingen worden per gebruiker opgeslagen. Je collega’s kunnen dus andere voorkeuren instellen. Benieuwd hoe je het instelt? Hieronder leggen we het uit.

Instellen voorkeursaccount

Meerdere accounts? Je stelt je voorkeursaccount makkelijk in door op het grijze vlak in de menubalk bovenin je scherm te klikken. Er verschijnt dan een uitklapscherm met de verschillende accounts. Wanneer je met je muis over de accounts gaat zie je rechts van de accountnaam een wit sterretje verschijnen. Klik op het sterretje bij het account die jij als eerst geopend wilt hebben. Het sterretje wordt nu geel en je voorkeursselectie is ingesteld.

Instellen voorkeursprofiel

Heb je je zoekopdrachten verdeeld in verschillende zoekprofielen en wil je als start altijd met één of meerdere zoekprofielen starten? Ga dan naar Zoekprofielen in het filtermenu en klik op het grijze blok waar de geselecteerde zoekprofielen staan. Ga met je muis over de verschillende zoekprofielen en je zit een wit sterretje verschijnen naast het zoekprofiel waar je met je muis overheen gaat. Klik op het sterretje bij het profiel wat jij graag wilt selecteren. Het sterretje wordt geel en je voorkeursselectie is opgeslagen!

Meer weten?

Heb je vragen over de voorkeursinstellingen? Onze media analisten Paul, Thomas en Lisanne zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Mail, chat, WhatsApp of bel (024 – 8000 704) ze!

Update zoeken in berichten

Maak jij gebruik van het zoeken in de berichten die gevonden zijn op jouw zoekopdracht? Dan hebben we goed nieuws! Deze zoekfunctie is flink uitgebreid waardoor jij nog eenvoudiger de juiste berichten vindt. Hieronder de nieuwe mogelijkheden opgesomd:

  • Meerdere woorden; in de zoekfunctie is het nu mogelijk om op meerdere woorden te zoeken.
  • Operators en wildcards; heb je geavanceerd zoeken onder de knie? Dan kan je in deze functie ook aan de slag met operators als NOT om nog specifieker de gewenste resultaten te zien.
  • Langere periode; de zoekfunctie werkt nu over de afgelopen jaren waarin je de monitoring bij ons geactiveerd hebt!

Meer weten?

Heb je vragen over de zoekfunctie binnen jouw gevonden berichten? Onze media analisten Paul, Thomas en Lisanne zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Mail, chat, WhatsApp of bel (024 – 8000 704) ze!

PR-check

Elke dag ontvang je realtime de resultaten van je media aandacht. In de Clipit Portal vind je deze resultaten terug en maak je hier analyses over. Wil je deze resultaten vergelijken met voorgaande jaren, maar heb je deze data niet in de Portal staan? Of ben je aan het oriënteren voor een pitch en wil je inzicht in de media aandacht van de afgelopen maanden? Met de introductie van de PR-check bepaal je nu ook je media resultaten in het verleden!

Altijd inzicht in je media resultaten

Met de PR-check krijg je een compleet overzicht van de media aandacht in de afgelopen jaren. Daarbij verrijken we de gevonden berichten met sentiment, PR-waarde en bereik. Zoals je van ons gewend bent. De resultaten vind je gewoon terug in je Portal, met alle analysemogelijkheden.

Meer weten?

Gebruik maken van de actie of benieuwd naar de mogelijkheden? Onze monitoring adviseurs Rutger, Stefan, Stan en Thomas beantwoorden ze graag. Je bereikt ze eenvoudig via de chat (links onderin je scherm), mailWhatsapp of telefoon!