Support

Categorie

Podcasts

Hoe beluister ik een podcast?

Klik in het Dashboard op de titel van de Podcast; het detailscherm van het bericht opent aan de rechterkant van je scherm. Daar zie je onze Podcast player. Het fragment begint automatisch vlak voor de eerste keer dat je zoekopdracht in de Podcast genoemd wordt. Druk op Play om te luisteren. Wordt je meerdere keren in de Podcast genoemd, dan zul je meerdere tijdstippen zien in het transcript. Klik op zo’n tijdstip om meteen naar het betreffende fragment te skippen. Je kunt de knoppen gebruiken om iets terug of vooruit te spoelen om meer context mee te krijgen. Wil je de hele podcast luisteren? Sleep de cursor dan naar het beginpunt of klik op de link.

Hoe kan ik Podcasts toevoegen aan mijn abonnement?

Wil je er zeker van zijn dat je geen enkele vermelding in podcasts mist? Voeg dan podcast monitoring toe aan je huidige monitoring en blijf volledig op de hoogte van wat er gezegd wordt over jouw organisatie, producten, concurrenten of branche. Onze monitoring adviseurs staan voor je klaar om je hier meer over te vertellen en samen te kijken hoe we je kunnen helpen je merkimago te versterken door middel van podcast monitoring & analyse. 

Hoe monitort Clipit Podcasts?

Podcasts monitoren we met behulp van spraakherkenning. Onze systemen doorzoeken het transcript van een aflevering op zoek naar jouw merknaam of andere zoekopdrachten. We monitoren alleen Podcasts die openbaar en gratis te beluisteren zijn.

Waarom hebben podcasts geen PR-waarde en bereik?

Om de PR-waarde en het bereik van een podcast vast te stellen, hebben we gegevens nodig over het aantal luisteraars. Deze gegevens zijn niet voor alle platformen waarop een podcast beluisterd kan worden openbaar en waar dat wel het geval is, wordt er niet altijd op dezelfde manier gemeten. Dat maakt dat we van de meeste podcasts geen realistische PR-waarde en bereik kunnen bepalen. 

Daarom hebben we ervoor gekozen helemaal geen PR-waarde en bereik toe te kennen aan podcasts. Uiteraard blijven we in de gaten houden of er meer gegevens beschikbaar komen, zodat we op termijn wel een PR-waarde en bereik toe kunnen kennen.