Support

Categorie

Updates

Analyses delen met een link

In het Clipit Dashboard maak je binnen een handomdraai een overzichtspagina met al jouw favoriete analyses. Op veler verzoek is het sinds kort ook mogelijk om deze pagina te delen middels een link; ook met collega’s die geen Clipit inlog hebben!

Ga in het linkermenu naar Analyses en klik op de analysepagina die je wil delen. Bovenin zie je naast de vertrouwde Mail- en Download knoppen een nieuwe optie: Delen. Klik op de knop en een popup verschijnt waar je jouw voorkeuren kunt instellen.

Heb je een analyse gemaakt over een specifieke periode, bijvoorbeeld afgelopen kwartaal? Kies dan bij periode voor een vaste begin- en einddatum. Wil je juist een live Dashboard delen met je collega’s waar continu de nieuwste cijfers te zien zijn? Kies dan voor afgelopen dag, week of maand.

Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om gemakkelijk een analysepagina te delen met al je collega’s, ook zonder inlog voor ons Dashboard. 

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704 of mail naar info@clipit.nl.

Uitbreiding social data: TikTok

Naast Twitter, Facebook en Instagram vind je vanaf nu ook TikTok in jouw Clipit Dashboard en nieuwsselectie. Wordt je bedrijfsnaam, merk of ander onderwerp waar je op zoekt genoemd in de beschrijving van een TikTok (inclusief hashtags), dan krijg je dit bericht binnen in je Clipit Dashboard en nieuwsselectie. Je hoeft hier zelf niets voor te doen en hier zitten geen extra kosten aan verbonden: als social media nu meegenomen worden in de monitoring voor jouw zoekopdracht, dan zit TikTok daar vanzelf bij.

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Verbeterde weergave opties in het Dashboard

We hebben een aantal verbeteringen in de weergave opties in ons Dashboard doorgevoerd. De belangrijkste nieuwe features lees je hieronder.

Weergave Lijst en Kaart
Je hebt twee opties om de berichten in het Dashboard weer te geven: in een Lijst (standaard bij desktopgebruik) of met een Kaart per bericht (standaard op mobile). De verschillende opties die deze weergaven met zich meebrengen zijn grotendeels gelijk getrokken. Zo kun je in de lijstweergave berichten met dezelfde titel groeperen (voorheen alleen mogelijk in kaartweergave) en heb je ook bij de kaartweergave nu de mogelijkheid om zelf te kiezen welke elementen je wilt weergeven. Zo richt je je Dashboard nog meer in naar jouw voorkeur!

Toolbar en Label chips
Rechts bovenin het Dashboard vind je de toolbar met icoontjes die je kan gebruiken om te navigeren tussen Alerts, Insights, Weergave en Filters. Hier hebben we nu ook de analyse instellingen aan toegevoegd. Daarnaast is beter zichtbaar welke functionaliteit nu is geopend. Ook de labels krijgen een meer prominente plaats; als je een artikel opent zie je in het detailscherm meteen een chip per label dat gekoppeld is aan dit artikel.

Inactieve accounts
We kregen van gebruikers met meerdere accounts soms de opmerking dat ze een foutmelding kregen over een verlopen account. Indien je nu probeert in te loggen op een inactief account, krijg je meteen de mogelijkheid om een ander actief account te kiezen om naar over te schakelen.

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Eenvoudig berichten delen met verzendlijsten

Vanuit het Clipit Dashboard maak je eenvoudig zelf handmatig een nieuwsselectie door artikelen te selecteren en te kiezen voor de optie “E-mail”. Voor veel van onze opdrachtgevers een mooie aanvulling op de automatische mailing die ze elke dag in de ochtend ontvangen. Tot voor kort moest je daarbij altijd één voor één alle mailadressen opgeven waar je deze nieuwsselectie naar wilde versturen. Dankzij een update in ons dashboard is dit niet meer nodig: het is namelijk mogelijk om een verzendlijst aan te maken.

Ga naar “Instellingen” om een verzendlijst aan te maken. Kies in het tabje “Verzendlijsten” voor de optie “Toevoegen” en geef de e-mailadressen op die je in de verzendlijst wilt opnemen.

Ga vervolgens naar het berichtenscherm en selecteer een aantal artikelen die je wilt delen met de personen op je verzendlijst. Kies in de pop-up onderaan het scherm voor de optie “E-mail”, typ de naam van je verzendlijst in en selecteer deze. Voeg eventueel nog een boodschap toe aan de mail en klik op verzenden.

Door gebruik te maken van verzendlijsten hoef je niet bij iedere selectie dezelfde mailadressen toe te voegen en bespaar je tijd.

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Vaste kleuren in cirkeldiagrammen en trendgrafieken

We hebben weer een nieuwe feature in ons Dashboard! Cirkeldiagrammen en Trendgrafieken met meerdere zoekopdrachten of labels maken voortaan gebruik van een vaste kleur per zoekopdracht/label. Je kan deze kleuren zelf instellen bij Selecties door op het gekleurde bolletje achter je zoekopdracht/label te klikken. Daar kan je één van de standaard kleuren kiezen, of zelf een HEX-kleurcode opgeven.

Voorheen werd de kleur van je zoekopdracht/label automatisch bepaald bij het genereren van de grafiek. Zo kon het best voorkomen dat dezelfde zoekopdracht in de ene analyse rood was, en in de volgende blauw. Dit maakte het vergelijken van grafieken onderling lastig; als jouw merknaam in grafiek 1 blauw is, en je kijkt naar grafiek 2, dan verwacht je daar ook diezelfde blauwe kleur voor jouw merk. Met deze aanpassing is dat ook het geval! De gekozen kleur kun je vervolgens ook zelf wijzigen in Selecties. Deze instelling is van toepassing op de cirkeldiagrammen en trendgrafieken met meerdere zoekopdrachten of labels.

Meer weten?

Wil je jouw dashboard en nieuwsselectie geheel in jouw huisstijl weergeven? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Clipit 20 jaar jubileum magazine

2001; 4 internetondernemers creëerden als ‘bijproduct’ een digitale tool die bijhield waar hun persberichten werden geplaatst. De basis van Clipit was gelegd. Inmiddels zijn we vele high tech data snufjes en miljarden gevonden berichten verder. Én werken we samen met jullie, de mooiste opdrachtgevers en partners. We bestaan 20 jaar! En daarom dit digitale kadootje: een Clipit jubileum magazine. 

20 jaar kennis en ervaring willen we graag met je delen. Want we geloven dat iedere PR en communicatieprofessional datagedreven kan werken, met de juiste tools en support. Lees daarom dit magazine met artikelen vol praktische tips, de introductie van onze PR academie en case voor Nederlandse Loterij. Ook spraken we met Pathé, over een roerig maar mooi jaar. En, natuurlijk nemen we je mee op onze 20 jaar reis. Hoe begon het allemaal, hoe zien wij de toekomst en wat geven we terug aan de wereld?

Insights in jouw Clipit Dashboard

Wie jarig is trakteert. In november van dit jaar bestaat Clipit 20 jaar en daar laten we jou graag van meegenieten. Vanaf deze maand krijg je daarom gratis toegang tot een nieuwe feature in jouw persoonlijke dashboard: Insights. We geven je drie tips om dit cadeau optimaal in te zetten.

Langere RTVM fragmenten in jouw dashboard

Vanaf nu zijn de Radio en TV fragmenten die in jouw dashboard zijn ingeladen een stuk langer. In plaats van 40 seconden, bestaat het fragment nu uit een opname van 3 minuten. Dit biedt je meer context rondom de vernoeming van jouw organisatie, merk of campagne. De wijziging geldt voor alle zenders behalve NPO 1, 2 en 3, want hier verwijzen we naar de volledige uitzending.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Extra filteropties in het Dashboard

In de zomer van 2020 lanceerden we ons nieuwe Dashboard. Daar zaten meteen al een aantal mooie nieuwe features in, zoals de Analyse Wizard en de Gegroepeerde Weergave. Maar natuurlijk blijven we het Dashboard ook doorontwikkelen en voegen we nieuwe features toe, op basis van jullie feedback. Daar zijn onlangs drie nieuwe filters uit voortgekomen, die we graag in deze post aan jullie voorstellen.

Potentieel bereik
Alle gevonden berichten krijgen een PR-waarde en een potentieel bereik toegekend. Het was al langer mogelijk om alleen berichten weer te geven met een PR-waarde hoger dan een bepaald bedrag, zodat je snel kon zien welke berichten de meeste impact hadden. Nu is het ook mogelijk om de berichten te selecteren met een potentieel bereik hoger dan een bepaalde waarde.

Filteren op Taal of Land
Het was al langer mogelijk om alleen berichten te selecteren met een bepaalde taal of afkomstig uit een bepaald land. Handig als je ook internationale monitoring bij ons afneemt en wil zien wat er binnen een bepaald land is verschenen. Maar wat als je nu juist alle berichten wil zien die niet uit een bepaald land komen? Inmiddels heb je, net als bij het filter voor Bronnen, de mogelijkheid om bij Taal en Land aan te geven of je alleen dit land of deze taal wil laten zien, of juist uit wil sluiten. Zo kun je bijvoorbeeld juist alle berichtgeving van buiten Nederland makkelijk op een rijtje zetten.

Labels combineren
Labels kunnen je helpen om meer structuur aan te brengen in je resultaten en in je analyses. Je kan er je earned en owned media mee scheiden, persberichten in kaart brengen of je kernwaarden analyseren. Tot voor kort was het automatisch zo dat, op het moment dat je twee of meer labels selecteerde, je altijd alle berichten te zien kreeg die in één of beide labels gevonden werden. Selecteerde je dus je labels owned media en je meest recente persbericht, dan kreeg je alle resultaten op je persbericht en alle posts van je eigen social kanalen en websites te zien. Het kan echter ook wenselijk zijn om labels op een andere manier te combineren. Soms zou je juist alleen de berichten willen zien die onder alle twee de labels vallen. Bijvoorbeeld alle earned media waarin een van je kernwoorden terug komt. Dit kan nu door middel van de slider “Gebruik AND voor label filter”. Je vindt al deze nieuwe filters terug onder het kopje “Meer filters”.

Heb je vragen over het toepassen van deze filters, of suggesties voor andere interessante filters? Neem dan contact op met onze Media Analisten.

Meer weten?

Heb je nog vragen over het toepassen van deze filters of suggesties voor andere interessante filters? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Je persoonlijke Clipit Dashboard

Gefeliciteerd! Waarmee? Je persoonlijke dashboard. Oké, ons development team heeft het ontwikkeld, maar het is jouw dashboard. Want met uitgebreide persoonlijke filters en favoriete instellingen helpen we jou aan nóg meer inzicht uit media data. En het maken van jouw analyse is in de Analyse Wizard met slechts een paar klikken makkelijker dan ooit!

Ontdek snel alle features van het Clipit Dashboard!

Meer weten?
Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

De Clipit app

De app was toe aan een nieuwe interface, die ook als basis dient voor ons nieuwe (toekomstige) dashboard.

Je filtert en deelt nu makkelijk de berichten zoals je vanuit ons desktop dashboard gewend bent. Je smartphone toont voor het delen, zelf de door jou meest gebruikte opties, waaronder bijvoorbeeld mail of Whatsapp.

Vanuit je handpalm heb je nu nog sneller inzicht in je PR inspanningen. Je grijpt nooit meer mis op de laatste berichten. Realtime inzicht via de Clipit app!

Ben je benieuwd naar onze app? Lees hier hoe je de app installeert. Direct gebruiken op je desktop? Gebruik de app hier.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!