Support

Categorie

Zoeken

Hoe zoek ik naar berichten?

Wil je weten wat er zoal aan berichten verschijnt over een onderwerp waar je nu geen zoekopdracht voor hebt? Hiervoor kan je de zoekfunctie gebruiken. Klik bovenin het Dashboard op ‘Zoek in mijn berichten’ en kies voor ‘alle online media’. In het zoekveld voer je het woord, of de woorden, in waar je op wilt zoeken. Zoek je op twee woorden? Dan wordt er automatisch gezocht naar artikelen waar die twee woorden in voorkomen. Wil je bepaalde woorden uitsluiten om relevantere resultaten te krijgen? Klik dan op ‘Geavanceerd’. Je ziet nu meer filtermogelijkheden waaronder ‘Uitsluitingen’. Typ hier de woorden die je niet mee wilt nemen in de gevonden berichten. Ben je op zoek naar specifieke artikelen van een journalist? Zoek dan in het filter ‘Auteur’ of ‘Titel’.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Welke informatie zie ik bij de berichten?

De bovenste rij toont de originele URL, datum en taal van het bericht. Vervolgens zie je de auteur, het sentiment en de branding van het bericht. Tot slot zie je algemene informatie over de bron, zoals het mediumtype, brontype en het thema.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Welke analyses zijn beschikbaar?

Om de data overzichtelijk te weergeven, vind je enkele analyses, namelijk:

  • Aantallen
  • Sentiment
  • Brontype
  • Bron

Zoals je van ons gewend bent zijn de analyses te wijzigen in weergave, doorklikbaar en te downloaden.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Kan ik ook geavanceerd zoeken?

Wil je specifieke berichtgeving filteren? Dan kan je ook een geavanceerde zoekopdracht samenstellen. Hieronder staan de verschillende mogelijkheden.

AND, OR en NOT

Om geavanceerd te zoeken, maak je gebruik van de operators AND, OR en NOT. Met AND geef je aan dat je naar berichten wilt zoeken waar alle woorden die je noteert in voorkomen. Zo zoek je met clipit AND monitoring op alle berichten over Clipit waarin ook het woord monitoring voorkomt.

OR gebruik je om berichten te zoeken waar één van de woorden in voorkomt. Zo zoeken we bij clipit OR cliptalk op berichten waar Clipit of ClipTalk in voorkomt.

Met NOT sluit je bepaalde woorden uit die niet in de berichtgeving mogen voorkomen. Met clipit NOT usb vinden we alle berichten over Clipit waar het woord USB niet in voorkomt.

Gebruik je meerdere operators? Gebruik dan haakjes om de volgorde aan te geven.

Exact zoeken

Wil je op meerdere woorden zoeken en moeten deze woorden precies op die volgorde in de tekst voorkomen? Gebruik dan aanhalingstekens (“”). Zo zoek je met “clipit dashboard” in alle berichten met die exacte tekst.

Wildcards

Gebruik een asterisk (*) om een onbekend aantal karakters aan te duiden. Op de plaats van de asterisk kunnen dus alle karakters staan. Bij Clipit monitor* worden dus zowel berichten opgehaald over Clipit monitoring als Clipit monitort.

Om één karakter te vervangen kies je voor het vraagteken (?). Zo ondervangen we verschillende schrijfwijze van Chanèl door chan?l. Er worden dan berichten gevonden over Chanèl, Chanél en Chanel.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Wat is het verschil met monitoring via zoekopdrachten?

De zoekfunctie is ingericht om een globaal overzicht te krijgen van de media aandacht. Voor meer inzicht start je met monitoring via door onze media analisten ingestelde zoekopdrachten. Hieronder vind je de verschillen met de zoekfunctie.

Uitgebreide zoekopdrachten

Doordat onze media analisten uitgebreide zoekopdrachten voor je schrijven, krijg je alleen relevante berichtgeving binnen.

Contextuele dataverrijking

De berichten die opgehaald wordt met monitoring aan de hand van zoekopdrachten worden aan de hand van de context verrijkt met PR-waarde, bereik en sentiment. Hierbij kijken we dus naar de inhoud van het artikel ten opzichte van de zoekopdracht om de impact en het sentiment te berekenen.

Uitgebreidere analysemogelijkheden

In het Clipit Dashboard vind je tientallen analyse om je media prestaties inzichtelijk te maken.