Gratis proefperiode

Benieuwd wat er over jouw organisatie wordt geschreven in de media?
Overzicht

3 tips voor meer inzicht uit je media data

Wie jarig is trakteert. In november van dit jaar bestaat Clipit 20 jaar en daar laten we jou graag van meegenieten. Vanaf deze maand krijg je daarom gratis toegang tot een nieuwe feature in jouw persoonlijke dashboard: Insights. Maandelijks ontvang je van ons twee verrassende inzichten op basis van jouw zoekopdrachten. Een cadeau, omdat wij je graag op weg helpen om nog meer uit (media) data te halen, zoals wij al 20 jaar doen. We geven je drie tips om dit cadeau optimaal in te zetten.

Tip 1: Laat je verrassen

Dagelijks zie je alle berichtgeving over jouw merk in de nieuwsselectie. De Insights in het dashboard worden gegenereerd op basis van diezelfde kwalitatieve data, waarmee we jou verrassende inzichten kunnen bieden aan het begin van een nieuwe maand. Is jouw zoekopdracht vaker verschenen in online media ten opzichte van vorige maand? Welke mediatitel heeft afgelopen maand het vaakst over jou geschreven? Of hoe heeft het sentiment zich ontwikkeld ten opzichte van vorig jaar in deze periode? De Insights geven antwoord op onder andere deze vragen.

Tip 2: Duik dieper in de data

De hoeveelheid data in het Clipit Dashboard kan veel zijn, enorm veel zelfs. Hoe haal je dan zelf de inzichten uit die data? Of hoe analyseer je die data ten behoeve van een rapportage richting je manager of directie? Met de gegenereerde Insights krijg jij inzichten op een presenteerblaadje die je vervolgens eenvoudig zelf kunt analyseren. Veel van de Insights zijn doorklikbaar, zodat jij direct bij de relevante berichten uitkomt waar het inzicht op is gebaseerd. Zo kom jij binnen twee kliks tot de kern van het inzicht.

Tip 3: Laat zien dat je data-gedreven werkt

Als communicatieprofessional ontkom je er niet aan. Er wordt ook van jou verwacht dat je data-gedreven werkt. Zeggen dat je het doet is stap één, het laten zien is stap twee. De Insights uit het dashboard deel je eenvoudig via mail of verwerk je als analyse grafiek in een presentatie. Zo laat jij aan je interne stakeholders zien dat je actief met data bezig bent in jouw vakgebied. 

Wil je meer weten over data-gedreven werken? Of ben je benieuwd hoe je dit als PR- en/of communicatieprofessional toepast? Plan dan een Data Inspiratie Call in met een van onze specialisten. 

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief