Overzicht

Creativiteit en voetbal factoren voor winnen Communicatieman/vrouw 2013

Wat heeft voetbal te maken met het kiezen van het jonge communicatietalent en dé communicatieman of -vrouw van het jaar? Dat wist één van de winnaressen ons dinsdagavond 3 december te vertellen tijdens de twaalfde editie van de jaarlijkse uitreiking door Logeion. 220 Apetrotse communicatieprofessionals waren bijeen in dierenpark Artis om hun favoriet te supporten. Clipit was erbij om één van de prijzen uit te reiken: een jaar lang gratis social media monitoring!

Onder de bezielende leiding van presentator Jack de Vries (o.a. Strategy director bij Hill+Knowlton Strategies) werd de avond geopend en mochten de jonge talenten het spits afbijten. Marlous Nooi – eerste vrouwelijke voorzitter van de FIFA in spe – liet weten dat inleving, passie en samenspel de factoren zijn die haar helpen om mensen in beweging te krijgen en te scoren. Zowel in het voetbal als in haar communicatiefunctie. Tobias Mauel sprak over een nieuwe zeitgeist waarbij technologie een belangrijke motor is om open met elkaar te communiceren. Voornaamste is dat niet de risico’s maar vooral de kansen gezien worden, wat zorgt voor een betere binding met je klanten. Elise de Groot pleitte voor grondige analyses en het gebruik van fieldmapping, waardoor je vernieuwing en veranderingen kunt doorvoeren. In je werkzaamheden, maar ook in communicatie als vakgebied.

Na de talenten was het de beurt aan de communicatieve zwaargewichten van Dela, Het Rijksmuseum en de Hanzehogeschool Groningen/Hogeschool Utrecht. Martin Kersbergen vertelde over de verandering die Dela heeft doorgemaakt. Van een product-georiënteerde organisatie naar een organisatie waar verhalen en beleving centraal staan. Hoe je de bevolking in beweging brengt en aanzet tot actie, was de kern van het verhaal van Annette Klarenbeek. Samen met het cold-case team in de Marianne Vaatstra-zaak wist zij er op indrukwekkende wijze, aan de hand van discoursanalyse, achter te komen hoe er gesproken en gedacht wordt over dit thema. Het aansluiten op die beleving, leidde mede tot de oplossing van de slepende zaak. Dat je Ruud Gullit  kunt interesseren voor kunst en laat bijdragen aan het succes van het Rijksmuseum, werd duidelijk uit het verhaal van Marjolijn Meynen. Een reeks van succesvolle campagnes bezorgden het Rijksmuseum, na een periode van 10 jaar wachten, in 7 maanden tijd al ruim 2 miljoen bezoekers!

Mooie succesverhalen waaruit de deskundige jury aan het eind van de avond een tweetal winnaars koos: Marjolijn Meynen en Marlous Nooi. In beide verhalen werd de cirkel (of de bal) rond gemaakt, wat leidde tot een score om trots op te zijn! De communicatievrouw van 2013 won naast de eer en een beeldje, een jaar gratis gebruik van Clipit voor online en social media monitoring.

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief