Overzicht

3 tips voor 24/7 monitoring met het nieuwe Clipit Dashboard

Als communicatieprofessional wil je continu op de hoogte zijn van wat er speelt rondom je merk. Een crisis is online immers zo geboren. Wordt de boodschap van je persbericht niet begrepen, of toch niet zo positief ontvangen als je had gehoopt? Met media monitoring signaleer je dit meteen en kun je bijsturen. Maar ook bij een campagne die juist erg in de smaak valt biedt media monitoring uitkomst; snelle signalering geeft je de kans in te haken op het positieve gevoel. In dit blog geven we je drie tips om het nieuwe Clipit Dashboard optimaal te benutten voor 24/7 monitoring!

Overzicht in één oogopslag

Het Dashboard is de plek waar kersverse publiciteit over jouw merk wordt verzameld. Normaliter zie je die berichten één voor één weergegeven in een tabel. Wist je dat het nieuwe Clipit Dashboard een alternatieve weergave biedt? Deze gegroepeerde weergave is bij uitstek geschikt voor het realtime volgen van de media aandacht. Berichten die inhoudelijk hetzelfde zijn, zoals doorplaatsingen in regionale edities of retweets, worden gegroepeerd in plaats van ze één voor één onder elkaar weer te geven. Dit geeft je veel meer overzicht; je ziet in één oogopslag wat er wordt geschreven en hoeveel mediaplatformen of gebruikers een bericht overnemen, zonder dat je door een lijst met alle individuele plaatsingen hoeft te scrollen. Het meest recente bericht staat ook in deze weergave bovenaan; zo zie je meteen de nieuwste artikelen.

Clipit App

Bij het woord Dashboard denk je misschien al snel aan iets waar je alleen op je laptop of desktop in kunt werken. Het Clipit Dashboard is onder de motorkap echter stiekem een app en daarmee ook uitermate geschikt voor gebruik op je smartphone of tablet. Door het dashboard als app te raadplegen krijg je snel inzicht in de laatste publicaties. Daarbij zijn berichten ook eenvoudig door te sturen, bijvoorbeeld via Whatsapp. Zo blijf je ook onderweg altijd op de hoogte van het laatste nieuws rondom jouw merk. Lees hier hoe je de Clipit app kan installeren op je telefoon.

Gratis PR-check

Direct aan de slag met het nieuwe Dashboard? Doe de gratis PR-check en krijg direct inzicht in jouw media prestaties!

Alerts

Hoe mooi en handig ons Dashboard ook is, je hebt niet altijd tijd om de berichtgeving live bij te houden. Wil je de media aandacht niet actief volgen in het Dashboard of de app, maar wel meteen op de hoogte gesteld worden als een crisissituatie zich voordoet? Dan bieden Alerts uitkomst. Een Alert is een melding per mail die af gaat op het moment dat aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Deze voorwaarden zijn precies af te stemmen op jouw voorkeuren. Zo zijn er alerts in te stellen voor een stijging in het aantal berichten van 200%, één artikel op een voor jou belangrijke website of drie negatieve berichten op social media binnen een uur. Je ontvangt direct een mail als aan de voorwaarden van je alert wordt voldaan. Meer weten over alerts? Lees het hier.

Ben je na het lezen van deze blog nieuwsgierig geworden naar het nieuwe dashboard? Neem contact op met Media analist Paul, Sjoerd of Linda, bel ons op 024 8000 704 of stuur een Whatsappje en we zorgen ervoor dat je direct aan de slag kan met het nieuwe dashboard. Ook een digitale rondleiding of het instellen van een alert doen we graag voor je!

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief