Overzicht

Eén kop koffie en je weet hoe jij vandaag in alle media staat

Clipit lanceert print media, radio & TV monitoring

Met dagelijks ruim 5 miljard nieuwe berichten in de media heb je ruim 250 miljoen uur nodig om alles door te nemen. Naast de constante angst om iets te missen, leeft bij bedrijven de behoefte om inzichten te halen uit deze big data. De vraag naar relevantie en interpretatie groeit om het hoofd te bieden tegen information overload. Clipit ontwikkelt een innovatief concept voor een compleet media overzicht van zowel internet, internationaal, print media en radio & TV.

Radio & TV met unieke spraakherkenningstechnologie

Uitzendingen op radio en TV worden automatisch gemonitord met behulp van de recent door Media Distillery ontwikkelde audio en video analyse technologie. Ook TNO heeft hieraan bijgedragen. “Studenten die TV- en radioprogramma’s beluisteren en handmatig van herkenning voorzien, kunnen op zoek naar een nieuwe bijbaan. Door spraak om te zetten naar tekst en geavanceerde beeldherkenningssoftware kunnen wij sneller en schaalbaar aangeven wanneer je als merk op TV of radio wordt vermeld”, aldus Joost de Wit, oprichter van de start up Media Distillery.

Ben ik in beeld?

Ben je als merk genoemd in Kassa, Radar, Nieuwsuur, NOS Journaal of DWDD? Wij geven deze radio- of TV-vermelding weer met een link naar het exacte fragment in de uitzending waar jij genoemd bent. Zodat jij het moment in de uitzending direct kunt terug kijken of luisteren. Zonder extra kosten per vermelding. We laten de spraakherkenningstechnologie 24 uur per dag los op de nieuws tv-programma’s op NPO 1, 2 en 3 en RTL 4 en 7 en SBS 6. Ook op de regionale omroepen, zoals Omroep Gelderland, Omroep Brabant, TV Noord-Holland, TV Utrecht en Limburg1. Zelfs de Amsterdamse TV-zender AT5 wordt uitgelezen. Ook als je op de radiozenders NPO 1, NPO 2, 3FM, Radio 538 of BNR Nieuwsradio wordt genoemd, maken wij dat voor jou inzichtelijk.

Print media monitoring nieuwe stijl

Landelijke kranten, regionale dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huis-bladen worden gedigitaliseerd uitgelezen. Een bericht dat voldoet aan de zoekopdracht wordt weergegeven in de Clipit Portal. Met een directe doorlink naar de online weergave van het print media artikel. In deze online versie is ook de context van het artikel te zien. Clipit innoveert in monitoring: Knipseldienst 2.0!

Alle media in één overzicht

Met deze innovatieve monitoringtechnieken bundelt Clipit nu alle media typen in één tool. Niet meer allerlei toeleveranciers per mediumtype, maar een compleet overzicht in je Clipit portal. Online en social media, print media en radio & TV en ook internationale online media geïntegreerd in één oplossing. Gebruikmakend van nieuwste technologieën. Niet langer een slachtoffer van information overload, maar je voordeel doen met de schat aan informatie die beschikbaar is. Eén kop koffie en je weet hoe jij vandaag in alle media staat. Wij zijn er klaar voor! Go Totally Clipit!

P.S. Do you wanna go #TotallyClipit? Vraag een gratis PR-check aan! Stuur onze redactie een mail of vul het online scanformulier in!

P.P.S. Wil je direct zien hoe onze print media en radio & TV monitoring werkt? In dit ClipTalk filmpje demonstreer ik kort ons crossmediale media overzicht met klantcase van VNO-NCW.

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief