Hoe bouw je een dashboard mét al je business KPI’s?
Real time business insights zijn essentieel om de juiste bedrijfsbeslissingen te maken. Met verschillende KPI’s op elke afdeling is het een uitdaging om alle metrics te combineren. Clipit ontzorgt jou door een Business Insights Dashboard op maat voor je samen te stellen. Eén dashboard voor al jouw business metrics!
Real time inzicht in al je KPI’s in één dashboard
Met Clipit heb je inzicht in alle data verkregen rondom je media aandacht. In het Business Insights Dashboard gaan we nog een stap verder. Naast inzicht in jouw monitoring data, combineren we business KPI’s van verschillende bedrijfsafdelingen in één overzichtelijk real time dashboard! Zo heb je altijd inzicht in je bedrijfsdoelstellingen en signaleer je op tijd wanneer er bijsturing nodig is.
Wanted: Datahub
Het Business Insights Dasboard, gemaakt in Klipfolio, is een dashboard waarin je real time business insights weergeeft. Door dit inzicht houd je controle over je eigen KPI’s. Klipfolio toont jouw meest relevante data en metrics, waar je ook bent. In het directie- of managementteam overleg toon je de up-to-date resultaten on screen. Alle stakeholders hebben ook altijd toegang tot het dashboard vanuit hun eigen werkplek of op hun mobiel. Bij Clipit tonen we ons dashboard continu op een flatscreen op de werkvloer. Zo weet het hele team hoe onze performance op alle fronten is en waar we kunnen verbeteren. En of we hoog nodig weer wat te vieren hebben 😉
Wat kan ik analyseren in een dashboard?
Binnen het Business Insights Dashboard koppelen we je relevante KPI’s naar wens. Van klanttevredenheidsscores tot omzetcijfers en van Net Promotor Score tot Google Analytics resultaten, van het aantal volgers op je corporate social media kanalen tot je resultaten van Facebook advertising: je combineert het in één dashboard. Verschillende metrics met elkaar vergelijken en de correlatie ontdekken? In het dashboard is het ook mogelijk om gecombineerde grafieken te maken. Zo zie je bijvoorbeeld het verloop van het aantal prospects ten opzichte van het aantal nieuwe klanten.
Tijdens je eerste kop koffie inzicht in je bedrijfsdoelstellingen
Clipit ontzorgt! Met behulp van crossmediale monitoring, meten we jouw PR-waarde, bereik en sentiment. Deze KPI’s brengen we samen in 1 overzichtelijk en real time dashboard. Met het Business Insights Dashboard gaan we een stap verder! Naast inzicht in jouw monitoring data, combineren we KPI’s uit andere, voor jouw relevante, data kanalen. Dit in een overzichtelijk en real time dashboard. Data analyse next step! Zo kan jouw directie en jij sneller bijsturen en de juiste beslissingen maken. Want welke campagne liep nu het best? Welke marketing actie zorgde voor het hoogste conversie ratio?
Media metrics
In het dashboard kun je meerdere nieuws feeds naast elkaar tonen. Bijvoorbeeld de berichten over jouw merk, de social media aandacht van jouw organisatie en daarnaast het laatste binnen- en buitenlandse nieuws van bijvoorbeeld Nu.nl. Het dashboard biedt ook de mogelijkheid om gecombineerde grafieken te maken van KPI’s die je wilt samenbrengen. Zo zie je bijvoorbeeld het verloop van het aantal media berichten ten opzichte van het aantal websitebezoeken.
Meer weten
Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of vul ons contactformulier in.