Gratis adviesgesprek

Wil jij weten welke rol data kan spelen bij jouw PR & (marketing)communicatieactiviteiten?
Overzicht

Hoe maak je de impact van PR zichtbaar?

Er zijn 80 publicaties over jouw merk in de media verschenen. Welke waarde vertegenwoordigen deze publicaties?

Het is een vraag die je als PR- en/of communicatieprofessional vast en zeker ooit voor je kiezen hebt gekregen en waar je geen eenduidig antwoord op kunt geven. Want los van de KPI’s op hoofdlijnen (volume, bereik, PR-waarde) weet je nog niets over de inhoud. Je mist de kwalitatieve duiding. En juist die duiding is randvoorwaardelijk om de waarde van publicaties in de media te vertalen naar impact.

Onlangs organiseerden we voor onze opdrachtgever Signify een tweetal workshops over de waarde van media. Samen met het Benelux team van PR- en Marcom-specialisten gingen Rutger (Monitoring Adviseur) en Stijn (Manager Analyses & Insights) dieper in op het belang van media monitoring, plaatsten we KPI’s in het juiste perspectief en maakten we de shift van kwantitatief naar kwalitatief analyseren.

Boeiende en inzichtelijke workshops! Bovendien kunnen we nu zelf aan de slag om al onze media-uitingen te meten volgens volume, bereik of PR-value, om ze vervolgens in een handig dashboard te gieten en om ze dan consistent en regelmatig te delen met onze stakeholders.

Roel Dekoninck – PR Manager Signify Benelux

Met een mooie quote op zak van PR manager Roel Dekoninck van Signify Benelux, kunnen we spreken van twee geslaagde workshops. We kunnen ons voorstellen dat naast Signify, er nog tal van andere organisaties zijn die we hiermee verder kunnen helpen. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Vul ons contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief