Overzicht

Met deze 3 tips word jij Communicatieman/vrouw van 2016!

Donderdag 28 januari was het zo ver; de uitreiking van de prijs Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van 2015. In iedere categorie drie genomineerden met elk prachtige cases. Chris Janssen van Q&A Communicatie en Janneke Eigeman van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging mogen zich CommunicatieTalent en Communicatievrouw van 2015 noemen. Wil jij volgend jaar ook op dat podium pitchen? Met deze 3 tips van de genomineerden én een mooie case ben jij de volgende!

1. Geef aan wat je nodig hebt om het project te laten slagen

Begin bij het begin. Bedenk de randvoorwaarden die je nodig hebt om het project te laten slagen. Zo vertelde Natalja Talitsch, verantwoordelijk voor de communicatie rondom de Tour de France, dat ze achteraf gezien graag meer werknemers had willen hebben. CommunicatieTalent Chris is hier slim mee om gegaan. Hij wilde 80 man voor de grootste social media SAIL ooit, daar was geen budget voor. Door een zeer effectieve Twitter oproep zorgde hij voor een team van 80 vrijwilligers!

2. Durf uit handen te geven

Durf je verhaal uit handen te geven. Communicatievrouw Janneke Eigeman heeft gezorgd dat er weer positief naar jagen gekeken wordt. Eerst heeft zij onderzoek gedaan naar het ware verhaal van de jager: Waarom jaagt hij en hoe doet hij dat? Hier had zij natuurlijk de hulp van de jagers zelf bij nodig. Janneke zorgde dat positieve verhalen verspreid werden die inspelen op belangrijke trends als lokaal eten. Door de positieve aandacht kregen de jagers weer vertrouwen en durfden zij hun successen weer te delen.

3. Transparantie werkt echt

Uit de verschillende pitches blijkt: transparantie werkt echt! In grote organisaties wordt hier nog wel eens over getwijfeld. Zo heeft Natalja vanaf het begin transparante communicatie gevoerd. Ook over punten waar de meningen over verdeeld waren zoals de budgettering en contracten. Door transparant te communiceren was Natalja de negatieve berichtgeving altijd één stap voor.

Communicatieman/vrouw 2016?

Met deze drie tips zorg je voor een sterk resultaat van je case. Terechte winnaars Janneke en Chris hebben laten zien dat ook 2015 weer een mooi jaar is geweest voor het communicatie vak. Met deze twee boegbeelden is er genoeg inspiratie om van 2016 weer een succesvol jaar te maken. Zij mogen een jaar lang gebruik maken van een compleet Clipit Media Monitoring pakket zodat ze met alle ins-en-outs van hun media-aanwezigheid wederom met succesvolle campagnes aan de slag kunnen.

Zien we jou volgend jaar op het podium met een inspirerend verhaal?

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief