Media Monitoring Tour: het optimale monitoring proces

Hoe ga ik structureel aan de slag met media monitoring? Op welke manier neemt mij dit werk uit handen? En hoe haal ik de juiste analyses uit de Portal? De meeste PR- en communicatieprofessionals zijn tegenwoordig goed op de hoogte van hoe hun merk in de media staat. Wat de impact van media aandacht is blijft vaak een grijs gebied. Tijdens de Media Monitoring Tour helpen wij klanten en geïnteresseerden in media monitoring en analyse op weg om nog effectiever daarmee om te gaan. In dit blog delen we al een paar tips & tricks met je!

Moeiteloos op de hoogte van jouw media aandacht

Media aandacht voor je merk is geweldig. Jij wilt daar natuurlijk als eerste van op de hoogte zijn. Zorg daarom dat je real time op de hoogte bent van de berichtgeving. In het dashboard, onze Portal, wordt je direct op de hoogte gebracht als jouw merknaam ergens genoemd wordt. Vind je het niet handig om de Portal de hele dag open te hebben? Dan is het ook mogelijk om alerts in te stellen. Alerts stel je in op verschillende niveaus, bijvoorbeeld berichten op een bepaalde (soort) website, berichten met een hoge PR-waarde of berichten geschreven door een bepaalde auteur. Wanneer je een alert hebt ingesteld krijg je een e-mail als er bijvoorbeeld een bericht verschenen is met een PR-waarde die hoger is dan €1.000.

Wat is de impact van jouw media aandacht?

Maanden heb je hard gewerkt aan die ene campagne. En voor je het weet is het alweer achter de rug. Tijdens de campagne heb je mooie media aandacht weten te genereren. Tijd om deze resultaten zichtbaar te maken! Maar hoe bepaal je de impact van deze aandacht? Met metrics als de PR-waarde, bereik en het sentiment van de berichtgeving breng je dit in kaart. Welke metrics voor jou belangrijk zijn, is afhankelijk van de door jou gestelde KPI’s.

Hoe rapporteer jouw resultaten?

Het analyseren en rapporteren van je resultaten kan een tijdrovende klus zijn. Onze media analisten zijn specialist in het monitoring, analyseren en rapporteren van jouw media aandacht. Zij leveren objectieve rapportages over jouw campagne. Dat is mogelijk in verschillende varianten, van factsheet tot een uitgebreide rapportage op maat.

Wil jij ook optimaal gebruik maken van media monitoring?

Benieuwd naar meer verborgen schatten van media monitoring? Dan ben je van harte uitgenodigd om één van onze Media Monitoring Tours bij te wonen. Hier vind je alle data, meer informatie én de mogelijkheid om je aan te melden!

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief