Overzicht

Omnichannel service: Clipit introduceert WhatsApp service

High service binnen een B2B omgeving is essentieel om te zorgen voor positieve klantervaringen. Met meer dan 4.000 gebruikers in de Clipit tool, wordt onze service beoordeeld met een 9. Een rapportcijfer mede behaald door het feit dat onze media analisten heel snel alle klantvragen professioneel oppakken. Naast e-mail, chat en telefoon is Clipit nu ook bereikbaar via WhatsApp! Met dit extra communicatiekanaal sta je direct in contact met jouw media analist.

Altijd “on”

Begin dit jaar telde WhatsApp maar liefst 7,8 miljoen aan dagelijkse gebruikers. Heeft WhatsApp e-mail ingehaald? Hmmm… begin jij de ochtend met het checken van WhatsApp of je e-mail? There you go. Van liefdevolle privé gesprekken (en “soms” foto’s) tot schade meldingen bij je verzekeraar, wanneer je de auto professioneel tegen een paaltje parkeert. Hey, het is heel normaal dat minstens 1 hand vergroeid is aan je mobieltje, met directe toegang tot het groene praatwolkje.

Appen met spelregels

Steeds vaker wordt WhatsApp gebruikt voor zakelijke doeleinden. Variërend van webcare tot marketingdoelen. Daar waar nieuwe kansen zijn, start een web van regels en wetten. Zo mag je geen goedbedoelde tips of productnieuws sturen naar gebruikers die niet vooraf hebben ingestemd met ‘push’ contact. Gebruikers moeten altijd zelf de keuze hebben om aan of af te melden, net zoals een nieuwsbrief. Persoonlijke gegevens blijven natuurlijk beschermd.

Crossmediale marketing met WhatsApp

Albert Heijn won vorig jaar de  Gouden Cross Media Case voor haar Allerhande WhatsApp-kersthulp. Naast het vertrouwde magazine en het Allerhande Kerstfestival bracht Albert Heijn een speciale WhatsApp service uit. Deze app hielp menig thuiskok met structuur en culinaire tips voor het kerstdiner. Door een mix van print, commercials en WhatsApp was Albert Heijn constant betrokken, van het winkelen in een bomvolle supermarkt tot het pre-Kerst stressen in je eigen keuken.

 

Van service tot commercie

WhatsApp is goed omarmd als extra middel om klanten te servicen daar waar ze zich op dat moment bevinden. Zo biedt Centraal Beheer de mogelijkheid om je autoschade te melden via WhatsApp inclusief foto’s. Vrijwel direct krijg je respons met tips voor de next steps in jouw schade sprookje. Suitsupply, winkelketen voor maatpakken, gaat zelfs verder dan klanten servicen. Mannelijk modebewust Nederland, kan een foto sturen van een pak, zodat Suitsupply een passend shirt adviseert.

Responstijd als KPI

Binnen Clipit hanteren we responstijd als één van de belangrijkste afdeling KPI’s voor onze media analisten. Snelle en persoonlijke service is key. Klantvragen worden in 95% van de gevallen tijdens kantoortijden binnen 2 uur opgepakt. Via telefoon, e-mail, chat en nu dus ook via WhatsApp. Waarbij laatstgenoemde zelfs een responstijd van maximaal 30 minuten hanteert. Niet langer sta je in de digitale file per telefoon of email, maar gewoon direct contact.

Clipit beantwoordt jouw vraag waar jij wil

Menig PR-manager en marketeer is altijd “on” in meetings, lanceringen, persconferenties, onderweg of zelfs thuis aan het werk op de bank. Logisch dat zij contact zoeken op een manier die op dat moment het beste bij hun past. Door slim om te gaan met het schakelen tussen telefoon, e-mail, chat en WhatsApp krijgt onze service steeds meer een omni-channel karakter. Ontvangen wij je vraag via WhatsApp en is het handiger om meer toelichting te geven? Dan schakelen we direct over op telefonisch of e-mail contact. Afhankelijk van jouw behoeften aan ondersteunend beeld en eventuele uitleg.

Zit je in een meeting, in de trein of op de fiets? Stuur ons een appje met je vraag naar 06 82 50 96 71. Het is zo gedaan! Paul, Thomas, Lesly en Matina helpen je direct naar de juiste insights van je monitoring data.

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief