Overzicht

Rinske Willemsen kijkt terug op 2014: één jaar directeur bij Clipit!

2014: #Trots

In december is het weer tijd om terug te blikken op het jaar dat bijna voorbij  is. Hoe kijk jij terug op 2014? Voor Clipit een jaar volop in het teken van innovatie. In het voorjaar lanceerden we onze wereldwijde brondekking voor internationale online media monitoring. Dit najaar voegden we daar print media monitoring en radio & TV monitoring aan toe. Waardoor we nu kunnen zeggen: ‘Eén kop koffie en je weet hoe jij in alle media staat’. Ronduit #trots op het Clipit team dat we in korte tijd deze innovaties voor elkaar wisten te boksen. En trots dat het aanslaat bij jullie, onze klanten!

One year of Clipit

Naast een terugblik op het kalenderjaar dat bijna om is, ook voor mij een moment om terug te blikken op mijn eerste jaar als directeur van Clipit. Op 1 december van het vorige jaar begon ik bij Clipit. Het is zo’n cliché, maar zo waar: wat is de tijd voorbij gevlogen. In retroperspectief de momenten in mijn eerste jaar bij Clipit die de meeste indruk maakten.

Clipit goes global

Op de hei van Oeffelt lanceerden we eind mei intern onze internationale online media monitoring. Een grotere tegenstelling kon er niet zijn: zittend op de gras voor een houten lodge en tussen de zwijntjes presenteerden we onze wereldwijde brondekking van ruim 150 miljoen site in 247 landen en in 187 talen. Local versus global. Het internationale online nieuws van The New York Times, Le Monde, The Times, The Wall Street Journal en China Daily al tijdens je eerste kop Douwe Egberts (of radically better: Moyee) koffie. Met een interview op BNR-nieuwsradio als mooi PR-moment en bijzondere ervaring voor mij.

Eén kop koffie en je weet hoe je in alle media staat

Vanaf juni is hard gewerkt om onze BHAG (Big Hairy Audacious Goal) verder waar te maken: alle media wereldwijd scannen. Onze media analisten en developers hebben de hele zomer print media bronnen toegevoegd aan ons enorme bronnenbestand. Knipseldienst nieuwe stijl was geboren. Samen met start-up Mediadistillery werkten we aan radio & TV monitoring op basis van innovatieve spraakherkenningstechnologie. Het had wat voeten in de aarde om de deadline te halen, maar op 28 oktober konden we vol trots als eerste media monitoring tool in Nederland onze innovatieve print media en radio & TV monitoring lanceren. Met als kers op de taart de publicatie in Adformatie.

#ClipTalk

Eén van mijn favoriete onderdelen van mijn job vind ik het klantcontact. Van inspirerende en leuke gesprekken met PR- en communicatiespecialisten in het veld word ik heel blij. Een kijkje in de keuken van de reputatiemanagers van gave merken en hoe zij Clipit inzetten, helpt ons weer om onze Portal te blijven door ontwikkelen. Twee keer per jaar zien we vele klanten en prospects tijdens ons ClipTalk event in de Verkadefabriek in Den Bosch. Onze klanten delen hun visie op monitoring en hoe zij dit in hun praktijk toepassen. In april stond ClipTalk in het teken van Delen is het nieuwe hebben en begin oktober was het credo Goede PR blijft mensenwerk. Aanrader om de opnamen hiervan terug te kijken!

W.v.t.t.k.

Nog meer hoogtepunten waren het spreken op het Shopping Today congres samen met Marco Derksen, onze vruchtbare samenwerking met Smart.PR en optimalisatie van de Clipit Portal met onder meer real-time synchronisatie van zoekopdrachten. En last but not least, de vele Clipit fun (met wekelijkse zin en onzin in ons Koffieklets publicatie, voor bij je #eerstekoffie ;)) Een jaar in het teken van innovatie én groei. Groei in ons portfolio, van de Clipit mensen en niet onbelangrijk: double-digit procentuele omzetgroei.

Design Clipit Portal & nieuwsselectie

Alsof het niet al druk genoeg was, hebben we vorige week ook nog een nieuw design voor de Clipit Portal, mobiele Portal en dagelijkse nieuwsselectie geïntroduceerd. Met een frisse look & feel gaan we het nieuwe jaar in. Wat vind jij van ons nieuwe design? Laat het me weten op Twitter via @RinskeWillemsen of @ClipitNL. Of mailen naar rinske@clipit.nl stel ik ook erg op prijs!

Een liefdevol 2015!

December is dé feestmaand met Kerst en Oud & Nieuw. Daarom een (virtueel) toost-moment om iedereen fijne feestdagen te wensen. Namens alle Clipit collega’s wens ik jullie een succesvol, gezond en liefdevol 2015, vol inspiratie, nieuwe inzichten (zorgt Clipit mede voor!), mooie contacten en uiteraard voor ieder van jullie een ijzersterk merk dat middels crossmediale monitoring nog veel verder gebracht wordt.

Smakelijk allemaal & proost! Hele fijne feestdagen alvast toegewenst!

Tot ziens in 2015!

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief