Overzicht

RMI over Clipit

In elke Clipit Nieuwsbrief laten wij een relatie van Clipit aan het woord komen om toe te lichten op welke manier Clipit wordt ingezet in de organisatie. Deze keer vertelt Jean Eurelings, commercieel directeur en partner bij RMI fullservice marktonderzoek over zijn ervaringen met Clipit. 

RMI fullservice marktonderzoek (met vestigingen in Heerlen, Sittard en Amsterdam) voert regelmatig imago-onderzoek uit voor haar opdrachtgevers. Die opdrachtgevers beseffen steeds meer hoe belangrijk de online media reputatie voor het imago van een merk of organisatie is.

Sinds een tweetal jaar ‘spidert’ RMI blogs, nieuwssites, fora en social media voor haar opdrachtgevers en combineert dit -indien gewenst- met regulier onderzoek: wat wordt er over u gezegd op internet? Welke associaties heeft men met uw merk of organisatie? Wordt er positief of negatief over u gesproken? En wie zijn de personen die de conversaties rond uw merk of organisatie domineren?

De overheid is een belangrijke opdrachtgever van RMI: hoe denken burgers over varkensgriep, hoe denken zij over het Elektronisch Patiëntendossier? Sinds enige tijd toetsen wij ook de online reputatie van APG, Nederlands grootste pensioenuitvoerder. APG is de eerste opdrachtgever die wij samen met Clipit monitoren. En het mag gezegd worden: dit tot grote tevredenheid van ons zelf en de opdrachtgever APG!”

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief