Overzicht

Serious Request haalt naast het geldbedrag ook mooie PR binnen!

“Wereldwijd wordt een op de vijf vrouwen verkracht, gedwongen tot seks of op een andere wijze seksueel misbruikt in haar leven.” 18 tot en met 24 december stonden in het teken van Serious Request. 3FM en het Rode Kruis deden er alles aan om aandacht te vragen voor seksueel misbruik. Natuurlijk samen met de 3 dj’s in het glazenhuis. Is dit gelukt? Aan het geldbedrag van dit jaar te zien, zeker! Met het bedrag van 12,4 miljoen euro is ook dit jaar weer een record behaald. Maar geldt dit ook voor de online PR-waarde?!

Meer PR dan geld binnengehaald

Vorig jaar werd er een geldbedrag van 12,3 miljoen euro opgehaald. Dit jaar is dat €100.000 meer! Maar hoe zit dit met de PR? De totale online PR-waarde bedraagt in de periode van 18 t/m 24 december maar liefst 30,5 miljoen euro! Op 24 december, de dag dat de dj’s uit het glazenhuis werden bevrijdt en het geldbedrag bekend werd gemaakt, is de meeste PR behaald. Deze dag zorgde namelijk voor ruim 7,7 miljoen euro aan PR. Ook heeft Serious Request nog eens 1,7 miljoen euro aan PR-waarde voor het Rode Kruis opgeleverd. Qua behaalde PR kun je dus ook spreken van een flink bedrag, zelfs meer dan het echte geldbedrag!

Gerard Ekdom wint!

11 november werden de drie dj’s bekend gemaakt: Coen Swijnenberg, Domien Verschuuren en Gerard Ekdom. Welke dj zorgde voor de meest PR? Kijkend naar het aantal berichten, wint Gerard Ekdom! Ook zorgt hij voor de meeste PR, namelijk 3,9 miljoen euro. Dit komt vooral door zichzelf, hij zorgt namelijk voor ruim 1 miljoen euro aan PR! De belangrijkste bron is Twitter, hier komt de helft van alle berichten vandaan.

Coen Swijnenberg zorgt voor een PR-waarde van 1,7 miljoen euro en Domien Verschuuren heeft een PR-waarde van 1,4 miljoen euro binnengehaald. Voor beide is Twitter de belangrijkste bron.

Media-aandacht print, radio en televisie

Hoe zit het met de aandacht via print, radio en televisie? Dit jaar zorgden deze media voor 892 berichten. Hiervan is een groot deel positief, namelijk 328 berichten. Het kleinste deel, 171 berichten, is negatief. De overige berichten worden met een neutraal sentiment beoordeeld. De belangrijkste bron is NPO-1, zij zorgt voor 139 berichten! Opvallend is dat 3FM niet tussen de belangrijkste bronnen staat.

Editie elf ook geslaagd

Serious Request kan het jaar 2014, oftewel hun elfde editie weer als geslaagd beschouwen! Niet alleen kijkend naar het geldbedrag dat ze dit jaar voor het Rode Kruis binnengesleept hebben, maar ook de PR waar ze voor gezorgd hebben! Op beide bedragen mogen ze trots zijn!

We zijn nu al benieuwd waar we het glazenhuis volgend jaar kunnen vinden en voor welk doel, jullie ook?!

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief