Overzicht

Werkweek van een social media manager

Niet aanwezig zijn op social media is tegenwoordig geen optie meer. Er een volledige FTE aan besteden is in tijden van ‘crisis’  vaak maar moeilijk uit te leggen aan de pakken brigade. Met als gevolg dat social media nog te vaak bijzaak is. Maar wil je met je merk  goed aanwezig zijn op social media dan is dat toch een beste fulltime klus.

Bij Clipit hebben we de social media taken verdeeld onder 4 mensen over verschillende afdelingen. We delen dus de verantwoordelijkheid, maar toch! Social media is geen ‘cookie cutter’ . Voor resultaat dient er goed te worden afgestemd op specifieke doelstellingen van een merk. Echter, als je je afvraagt ??hoe een social media manager zijn 40-urige werkweek vult, geeft onderstaande Infographic wellicht een goed inzicht. Via Bitrebels vonden we de  Social Media Work Flow die door Intersection consulting is gemaakt.

Met de kanttekening dat het geen standaard blauwdruk is. Een bedrijf dat 50 miljoen Facebook fans heeft zal daar meer tijd mee bezig zijn dan een merk dat zich met name wilt profileren met bloggen. Verder als aanvulling goed om te beseffen dat social media niet iets is dat in 40 uur past. Sterker nog, uit onderzoek van Dan Zarella blijkt dat je vaak het beste resultaat bereikt in de avonden en weekenden.

Gratis PR-check

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief