Reputatie analyse

Precies inzicht in welke journalist of nieuwssite positief of juist heel negatief over je organisatie schrijft? Jouw sterk geformuleerde kernwaarden zijn voor iedereen intern kraakhelder, maar begrijpen de media waar jullie als organisatie voor staan? Je wilt natuurlijk intern bewijzen dat je op de goede weg bent om net dat ene “smetje” zorgvuldig van de reputatie af te poetsen. Hoe maak je dit inzichtelijk?

Realtime reputatie inzicht

Door realtime monitoring ben je altijd op de hoogte van berichten die jouw merk reputatie beïnvloeden. Snel overzicht? De statistieken balk geeft inzicht in aantallen, bereik, PR-waarde en sentiment. Je checkt je overzicht 24/7 met behulp van alerts of via de app. Het dashboard biedt meer dan 40 grafieken. Zet snel grafieken klaar om met je collega’s te delen, of stuur berichten handig door. 

Gratis reputatie check

Reputatie report

Je krijgt de opdracht om de kernwaarden van je organisatie duidelijk intern en extern uit te dragen. Begrippen als duurzaamheid, innovatie en slagkracht zijn bijvoorbeeld belangrijke thema’s, maar gelijk ook zo abstract. Wij geven jouw kernwaarden handen en voeten in concrete zoekopdrachten.

We bieden je verschillende mogelijkheden om je reputatie te analyseren. Zo kies je voor een maandelijkse reputatie analyse, afgestemd op je kernwaarden, als je periodiek inzicht wilt rondom je PR inspanningen.

Relevantie van jouw werk

Reputatie heeft als basis communicatie en communiceren begint met luisteren. Luisteren naar wat niet alleen jijzelf, maar ook de wereld om je heen te zeggen heeft. Begrijpen de media dat duurzaamheid binnen jouw organisatie echt een van de belangrijkste pijlers is? Het levert je goede input op om de relevantie van je eigen werk aan te tonen. Dat ene inzicht geeft je net dat beetje meer kennis om je eigen (interne of externe) klanten goed te kunnen adviseren. Zo ben je je eigen klanten altijd een stapje voor. Iets wat je van een echte Marcom professional mag verwachten. 

Reputatie in zoekopdrachten

We vragen altijd wat jouw KPI’s zijn en waar je organisatie voor staat. Een kernwaarde zoals bijvoorbeeld innovatie, buigen onze analisten om in vlijmscherpe zoekopdrachten. Niet alle media schreeuwen letterlijk van de daken dat jouw organisatie innovatief is. Nee. Wel schrijven de media dat je zo lekker vernieuwend en verfrissend bent. Onze analisten zorgen daarom dat alle woorden die jouw kernwaarden raken, in de monitoring naar boven komen. Zo weet je altijd of je reputatie de juiste kernwaarden uitdraagt. 

Group 5 Created with Sketch.

Valkenburg aan de Geul heeft als toeristische hoofdstad van Zuid-Limburg een sterke reputatie. Door (social) media met de Clipit tool structureel te monitoren, weten we real time wat er over de gemeente Valkenburg aan de Geul wordt gezegd en geschreven. Zo kunnen we trends en issues sneller oppakken en potentiële ‘crisissituaties’ in de kiem smoren. Hierdoor hebben we meer grip op onze reputatie als gemeentelijke organisatie èn als toeristenstad.

Astrid Ceulemans – Communicatie Adviseur bij Gemeente Valkenburg aan de Geul

Vragen?

Bel Stefan tijdens kantooruren
Tel: 024 890 39 41

Of vind je antwoord op onze support pagina