Succesmeting

Wil jij het resultaat van je campagne, persbericht of strategie in kaart brengen? Niet alleen om impact vast te stellen, te benchmarken, maar ook om jouw toegevoegde waarde binnen de organisatie te laten zien? Bekijk dan onze succesmeting oplossingen. De Merk Monitor, Reputatie Monitor en het Campagne Report bieden op-maat analyses en inzichten op basis van jouw doelstellingen en KPI’s.  

Merk Monitor 

Hoe wordt er over jouw merk(en) geschreven in de media? De Merk Monitor geeft je inzicht in het resultaat van je inspanningen in de media op merkniveau. Dit doen we afgestemd op basis van jouw doelen, bijvoorbeeld de associatie van je merk met specifieke merkwaarden of binnen belangrijke topics uit jouw branche.

Zo weet je hoe jouw merk in de media presteert, van (paid) campagnes en PR tot social impact. Op deze manier word je ontzorgd in het terugkoppelen en evalueren van je inspanningen, inclusief duiding van de resultaten zodat je kunt leren en optimaliseren.

Reputatie Monitor

Als organisatie weet je precies wat je wil uitstralen naar de buitenwereld. In hoeverre komt dit overeen met de realiteit? Met de Reputatie Monitor ben je verzekerd van zicht op wat er op reputatie niveau speelt rondom jouw organisatie. Op basis van een intakegesprek adviseert de Insights Specialist welke reputatie metrics voor jou van belang zijn, zoals tone-of-voice of het claimen van specifieke topics in je branche.

Een report op maat brengt jouw duurzame reputatie inspanningen in kaart. We kijken daarbij zowel naar jouw proactieve media inspanningen als naar wat er over jouw organisatie wordt geschreven. De Reputatie Monitor biedt je grip en inzichten waar je daadwerkelijk iets mee kunt.

Campagne Report

Maanden ben je bezig met een belangrijke aankondiging of spraakmakende campagne. De verwachtingen zijn hooggespannen, maar hoe laat jij aan je collega’s, directie of stakeholders zien dat het ook daadwerkelijk een succes is? Het Campagne Report geeft uitsluitsel. Hiermee krijg je niet alleen inzicht in de ontwikkeling van de campagne in de media, maar krijg je ook duiding van de resultaten.

Samen bepalen we KPI’s die helpen om antwoord te geven of en in hoeverre je campagne een succes is. Door consistent met KPI’s te werken zijn we tevens in staat om te benchmarken met vergelijkbare campagnes. Zo blijf je altijd in control en kun je succesvolle resultaten delen, learnings formuleren en volgende campagnes optimaliseren.