Merk monitoring

Snel inzicht in welke media jouw organisatie wordt genoemd? Je wilt natuurlijk de eerste zijn, want het behoort tot een van je verantwoordelijkheden. Jij bent leading binnen jouw organisatie als Marcom professional en je collega’s verwachten dat jij altijd met je voet aan de bal kleeft. Hoewel monitoring een leuk tijdverdrijf is, heb jij nog 1000 andere dingen te doen, dus tijd is kostbaar. Merk monitoring helpt jou tijd besparen, lees hieronder hoe.

De nieuwsselectie

Net wakker en al een ‘need for news’? Onze dagelijkse nieuwsselectie reist razendsnel over de digitale weg naar jouw mailbox. Je eerste nieuwsselectie van de dag kan jouw ‘wake up call’ zijn.

In het overzichtelijke dashboard volg je realtime de media aandacht rondom jouw merk. In alle hectiek vergeten om ons aan te haken en even terugkijken? Geen zorgen. Dankzij ons jarenlange bestaan, kunnen wij dit ‘gat’ in je data wel dichten.

Offerte aanvragen

Filter op relevante media

Dankzij een filter in je dashboard filteren we voor jou welke belangrijke media jij wilt zien. Het kleiforum dus niet op jouw hitlijst? Laten we die voor het gemak even weg. Eenmaal al het relevante nieuws in kaart, verstuur jij (of wij) vanuit ons dashboard een overzichtelijke nieuwsbrief met al het nieuws rondom jouw merk naar je collega’s. Een beetje nieuws-redactie, daar draai jij je hand dus niet voor om. Geef nog meer duiding aan jouw data door middel van analyses verreikt met meetinstrumenten als bereik, PR-waarde en sentiment.

Tijdsbesparing dashboard

Zelf het hele media landschap doorkruisen op zoek naar dat ene bericht over je merk, is vast niet jouw taak of hobby. Door het handig gebruik van de juiste zoekopdrachten en filters mis je geen relevant bericht. Hierdoor ben jij altijd als eerste aan zet en vertrouwen collega’s op de nieuwsvoorziening rondom hun merk. Ons dashboard met de juiste instellingen doet al het werk waardoor het jou geen extra tijd kost. Merk monitoring met slechts enkele klikken in ons dashboard.

Betrouwbare merk monitoring

Binnen Clipit werkt een team van ervaren bronspecialisten dagelijks aan het bewaken en uitbreiden van het bronnenbestand. Dankzij ons eigen ontwikkelde ticketsysteem weten zij snel en precies welke website even een duwtje extra nodig heeft, zodat de (merk) media monitoring altijd 24/7 doorloopt. Super veel aandacht in een niche markt? Laat het onze bron specialisten weten. Indien mogelijk voegen zij de bronnen binnen 24 uur voor je toe.

Gratis merk check
Group 5 Created with Sketch.

De samenwerking met het team van Clipit voelt als heel natuurlijk aan. Je merkt dat je ontzorgd wordt en dat ze altijd een stapje verder denken bij een hulpvraag. Ze zijn snel en servicegericht en dat is wat ik verwacht van een partner als Clipit. Ze hebben voor ons verschillende geïntegreerde campagnes inzichtelijk gemaakt en daar komt hun expertise ook duidelijk naar voren. Daarnaast zijn de dagelijkse nieuwsoverzichten van grote waarde voor onze interne organisatie.

Rinske van den Bos – Manager PR & Public Affairs bij Royal Swinkels Family Brewers

Alles weten over media monitoring? 

Wij hebben al onze kennis en ervaring gebundeld in één document. We vertellen je alle ins en outs over media monitoring, waarom jij het moet inzetten, welke soorten media je kan monitoren en nog veel meer.

Na het lezen van deze whitepaper ben jij volledig op de hoogte van alles wat je moet weten als het gaat om media monitoring.

Download whitepaper

Meer weten?

Stefan helpt je graag verder met jouw vraag

Neem contact op
RTL logo
Logo Swinkels
Logo KNVB
Logo WhizPR
Logo NLO PNG