Reputatie monitoring

Het stadion stort in, een ver uitslaande brand in jouw productiehal, paardenvlees in je producten of een zeer ontevreden klant met invloedrijk bereik… Nieuws verspreidt zich razendsnel. Hoe zorg je dat je snel handelt tijdens een crisis en hoe houd je je reputatiemanagement op orde?

Grip op je reputatie

Door middel van de beste dekking bieden we een realtime overzicht en zie je alle berichtgeving. Je reageert handig via Twitter en gaat  in gesprek met je doelgroep. Met een nieuwsselectie op maat verstuur je vanuit je eigen dashboard een up-to-date overzicht naar collega’s. Binnen de organisatie ben je sneller dan je eigen schaduw met het verspreiden van nieuws.

Gratis reputatie check

Altijd en overal inzicht

De ingestelde alerts maken mogelijk dat jij enerzijds de geplande persconferentie bespreekt met interne stakeholders en anderzijds dat jij altijd en overal direct op de hoogte bent van relevant nieuws rondom het issue. Of het nu gaat om positieve of negatieve berichtgeving, de juiste bron of het monitoren van die ene zure journalist. In deze crisis ben jij voor collega’s de steady Marcom professional, die als PR held de reputatie beheert en bijstuurt.

Reputatie bijsturen

Je mist geen belangrijk bericht dat van invloed is op je merk reputatie. Je hebt inzicht en overzicht in het volledige relevante media landschap, zonder dat het je heel veel tijd kost. Handige sentiment indicatoren geven je snel inzicht in wie er positief of negatief over je organisatie praat, zodat jij direct in gesprek kunt. Waar nodig corrigeer je met de juiste informatie. Kortom door te monitoren beheers je die crisis en bescherm je de reputatie van jouw merk. 

Je eigen analist

Onze data analisten houden altijd een extra oogje in het zeil.  In alle hectiek vergeten ons te bellen? Je persoonlijke analist is je voor. Dat is die ene stap extra! Een kort belletje ter afstemming dat we aparte monitoring op je crisis aanzetten. Waarom? Omdat wij voor én met jou werken. Je analist checkt en adviseert je over de zoekopdrachten, stelt alerts in en zorgt dat collega’s gekoppeld zijn aan de monitoring. Zo behoud jij de focus op het beheersen van de reputatie van jouw merk.

Group 5 Created with Sketch.

Valkenburg aan de Geul heeft als toeristische hoofdstad van Zuid-Limburg een sterke reputatie. Door (social) media met de Clipit tool structureel te monitoren, weten we real time wat er over de gemeente Valkenburg aan de Geul wordt gezegd en geschreven. Zo kunnen we trends en issues sneller oppakken en potentiële ‘crisissituaties’ in de kiem smoren. Hierdoor hebben we meer grip op onze reputatie als gemeentelijke organisatie èn als toeristenstad.

Astrid Ceulemans – Communicatie Adviseur bij Gemeente Valkenburg aan de Geul

Vragen?

Bel Stefan tijdens kantooruren
Tel: 024 890 39 41

Of vind je antwoord op onze support pagina