Relevante data en inzichten zijn de basis voor succesvolle communicatie.
‘Ik heb het altijd zo gedaan.’ Daar geloof ik dus niet in. Waar ik wel in geloof? Relevante data en inzichten. Want dat is de basis voor succesvolle communicatie.
Specialiteiten
Zoals een oud-collega het noemt: “Het d’r over hebben.” En dan niet alleen over een (marketing)communicatiestrategie of PR-campagne, maar juist ook over wat er speelt in de wereld. Door het er samen over te hebben kom je tot nieuwe inzichten die je weer verder helpen. Data geïnspireerd. Dat gaat dus samen met wat feitelijke onderbouwing, dat voorkomt een eindeloze discussie. Het voorkomt ook dat we indutten en dus juist scherp en alert blijven. Wat vervolgens weer zorgt voor nieuwe inzichten en je het daar weer uitgebreid over kunt gaan hebben. Heerlijk toch!
Mediasmaak
M’n homescreen op de iPhone geeft een goede indruk van mijn mediaconsumptie. Koppensnellen van het nieuws gaat via Twitter of de NOS-app. Sport heeft een apart mapje gekregen om op de hoogte te blijven van het laatste voetbalnieuws en -uitslagen. De Netflix-app is wel aanwezig, maar raadpleeg ik liever vanaf de bank op de TV. Diezelfde TV biedt mij kwaliteitsprogramma’s van eigen bodem zoals We zijn er bijna en Ik vertrek. Puur genieten.
Koffiesmaak
Het liefst een sterke espresso, ook wel ‘Sap van Satan’ genoemd door Ronald Goedemondt. Door de jaren heen heb ik bij heel wat opdrachtgevers een bakkie gedronken, maar de koffie op vakantie in Colombia is mij altijd bijgebleven. Daar kennen ze de échte straffe bak.