PR Academie
Categorie
Public affairs
Is de relatie van een organisatie met haar belanghebbenden zoals parlementsleden, ambtenaren, aandeelhouders, klanten, cliënten, beroepsverenigingen, vakbonden en de media. Public affairs professionals betrekken deze belanghebbenden om het beleid van haar organisatie uit te leggen.
Het werk van een Public affairs professional combineert relaties tussen de overheid, de media communicatie, issue management, verantwoordelijkheid verspreiding zakelijke en sociale informatie en strategisch communicatieadvies. Zij hebben als doel het beïnvloeden van de openbare orde, bouwen en onderhouden van een sterke reputatie. Plus het vinden van raakvlakken met al deze belanghebbenden.
De praktijk kan worden beschreven door een hele reeks van verschillende woorden in functienamen zoals: public affairs, het beleid, de overheid zaken, de regering, de betrekkingen, parlementaire zaken, parlementaire betrekkingen, Europese zaken, politiek adviseur, politiek onderzoeker, buitenlandse zaken, buitenlandse betrekkingen, campagnes, corporate communicatie, corporate affairs, relaties met belanghebbenden en stakeholder management.