Online media monitoring

Analyseer je online aanwezigheid

Online media is snel en heeft een erg breed aanbod aan bronnen. Wanneer er ergens online iets over jouw organisatie of merk wordt geschreven, wil je hiervan op de hoogte zijn om jouw reputatie te beschermen en verbeteren. In plaats van dat je zelf op zoek moet gaan naar de vermeldingen, zetten wij deze voor jou op een rij en weet jij wat er online over jou wordt gezegd. Of het nu gaat om een blog, forum of nieuwssite.

Wat is online media monitoring?

Met online media monitoring breng je in kaart hoe en waar er online over jou wordt geschreven. Naast de grote nieuwssites lezen we bij Clipit ook de andere websites uit, zoals fora en blogs. We zijn continu bezig om nieuwe bronnen toe te voegen aan ons systeem, zodat jij een goed, relevant beeld krijgt.

Waarom moet je online monitoren?

Een belangrijk kenmerk van online media monitoring is de korte omlooptijd vergeleken met de traditionele printmedia. Een crisis die ‘s middags uitbreekt, staat pas de volgende dag in de krant, maar op de website kan een journalist er al meteen een artikel over plaatsen. Hier moet je snel op kunnen reageren en schakelen.
 
In het dashboard wordt inzichtelijk gemaakt welke bronnen er over jou schrijven, wat het sentiment, de PR-waarde en het potentieel bereik is. Deze data geeft jou de mogelijkheid om te analyseren hoe er online over jou wordt geschreven en wat dit voor jou reputatie doet.

Starten met online media monitoring

Maak jouw media monitoring compleet door ook online te monitoren.
Krijg een breed en relevant beeld van jouw media-aandacht, maak strategische keuzes en versterk en bescherm jouw reputatie.