Clipit Dashboard

In het Clipit Dashboard heb je real time inzicht in de berichtgeving rondom jouw merk. Je volgt de berichtgeving, anticipeert waar nodig en maakt analyses en rapportages.

Hoe ziet het Clipit Dashboard eruit?

In het Clipit Dashboard vind je alle berichten die we voor jouw zoekopdracht(en) hebben opgehaald en heb je de mogelijkheid om deze te analyseren. In grote lijnen is het Clipit Dashboardopgebouwd in vier delen:

  • Filters
  • Statistieken
  • Analyses
  • Berichten

Filters

Met de filters bepaal je wat je ziet in het Dashboard. We bieden hiervoor verschillende filters. Factoren als zoekopdracht, periode, sentiment en mediumtypen zijn eenvoudig te selecteren. Wil je uitgebreidere filters? Als je klikt op ‘Meer filters’ verschijnen er meer selectiecriteria. Wanneer je het gewenste filter compleet hebt, klik je op de gele knop ‘Filter’ om de gewenste resultaten weer te geven. Gebruik je dit filter vaker? Sla het filter dan op met de knop ‘Opslaan’. Je vindt je filter terug aan de linkerkant van het Dashboard onder het kopje ‘Mijn filters’.

Statistieken

Hier zie je in één oogopslag hoe je er voor staat op basis van aantallen, crossmediaal bereik, crossmediale PR-waarde en sentiment. Deze cijfers corresponderen met je ingestelde filter.

Analyses

We hebben verschillende analyses voor je klaargezet. Klik op de buttons rechts van de analyse om inzicht te krijgen in aantallen, PR-waarde, bereik, sentiment, bronnen en auteurs. Onder ‘Meer analyses’ vind je meer variaties van deze elementen.De weergave van je analyse aanpassen? Rechts bovenin de analyse vind je een tandwiel, daar vind je de instellingen van de analyse. De periode waarover de analyse gegevens toont, wijzig je in het filter. Klik op de analyse om de bijbehorende berichten bij bijvoorbeeld een piek te zien.

Berichten

Je volgt hier realtime de nieuwste berichten over jouw zoekopdrachten, in de periode zoals ingesteld in het filter. Klik op het bericht om meer informatie te zien, zoals de gegevens waarop we de crossmediale PR-waarde en het bereik baseren.
Je kunt de berichten op meerdere manieren laten weergeven. Klik rechts boven het berichtenoverzicht op de button Sentiment om een aangepaste weergave te kiezen.

Welke analyses vind ik in het Clipit Dashboard?

In de Dashboard maak je analyses over de door jou ingestelde dataset. Factoren als volumes, crossmediaal bereik, PR-waarde, sentiment, influencers en belangrijke keywords vind je allemaal terug in het Dashboard. Bijna al onze analyses zijn doorklikbaar, zo zoom je eenvoudig in op pieken. Voor een indicatie van een groot aantal van onze analyses bekijk je ons overzicht van factsheets.