Podcast monitoring

Inzicht in alle podcasts vermeldingen

Podcasts zijn booming. De Podcast Monitor van Markteffect wijst uit dat inmiddels al bijna 50% van de bevolking wel eens een podcast luistert. Wellicht luister je zelf graag naar een podcast als je onderweg bent naar je werk of als je buiten aan het wandelen bent. Sta jij er bij stil dat je als organisatie ook genoemd kan worden in een podcast? Er zijn alleen zoveel podcasts dat het onmogelijk is om alles zelf na te gaan. Met podcast monitoring van Clipit monitoren wij voor jou waar jij genoemd wordt. Zo luister jij zelf jouw favoriete podcasts en monitoren wij de podcasts die jou benoemen.

Wat is podcast monitoring?

Met podcast monitoring monitoren en analyseren wij alle openbare Nederlandse podcasts. Met behulp van geavanceerde spraakherkenning software wordt spraak omgezet naar tekst. Vervolgens analyseren wij dit voor jouw organisatie of zoekopdracht. De vermelding wordt verrijkt met sentiment, bereik en PR-waarde. Deze data geeft jou inzicht in welke impact deze vermelding van jouw organisatie in de podcast heeft.
 
De vermeldingen in podcasts worden opgenomen in de dagelijkse nieuwsselectie die je per mail van ons ontvangt. Daarnaast zijn de vermeldingen terug te vinden in je persoonlijke dashboard. Hier maak je gemakkelijk analyses van jouw relevante data.

Waarom mag podcast monitoring niet ontbreken?

Stel je voor dat je denkt alles te monitoren, maar hierbij podcasts niet in beeld hebt. Heel mooi als het gemiddelde sentiment op alle andere media positief is, maar één negatieve benoeming in een podcast kan gevolgen met zich meebrengen. Als je hier niet direct van op de hoogte bent, kan je niet snel genoeg reageren en kan je eventuele reputatieschade niet beperken. Daarom is het zo belangrijk dat je een totaal beeld hebt en jij je reputatie kan beschermen

Mis geen data

Door podcast monitoring toe te voegen aan jouw media monitoring, creëer je een breder zicht op al jouw media vermeldingen. Zo mis je geen belangrijke media die zowel positieve als negatieve impact kunnen maken voor jouw merk of zoekopdracht. Bescherm en versterk je reputatie door in te spelen op media-aandacht in podcasts.