Jouw strategischepartner voor actiegerichte inzichten

Sinds 2001 werken wij dagelijks voor meer dan 500 opdrachtgevers. We bieden inzichten in media-aandacht, door media monitoring. Met deze inzichten kunnen zij hun reputatie bouwen, beschermen en versterken.

Ons verhaal

In 2001 helpen vier internetondernemers hun opdrachtgevers bij de inzet van zoekmachines. In vervolg hierop ontstond bij opdrachtgevers de behoefte om te monitoren waar hun persberichten online werden geplaatst en welke impact dit had. Met oog voor techniek en een flinke dosis ondernemersambitie was de basis voor Clipit gelegd.

De kennis en expertise die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan, zetten we graag in om jou verder te helpen. Wij geloven erin dat sterke reputaties beginnen bij heldere en actiegerichte inzichten, die met media monitoring te verkrijgen zijn. Zo kan jij als PR- en communicatieprofessional datagedreven werken en werken aan een stevig fundament voor jouw en jouw organisaties reputatie.

Mijlpalen

Clipit ontstaat vanuit Checkit. Vodafone maakt als eerste gebruik van Clipit.
2004
Clipit start met het monitoren van Twitter, als eerste in Nederland.
2009
Clipit verhuist naar een nieuw pand in Nijmegen.
2012
De PR-waarde wordt crossmediaal gemeten voor alle media.
2018
Het dashboard wordt volledig vernieuwd.
2022
Clipit verhuist naar een nieuw kantoor, hartje Nijmegen.
2024
Clipit monitort Bluesky, waarmee de social media monitoring verder uitbreidt.
2025
2001
Clipit heeft 100 opdrachtgevers.
2008
De data in de zoekresultaten wordt verrijkt met het sentiment.
2011
Clipit lanceert de PR-waarde.
2015
Clipit start met Analyses & Insights. Zo geeft de data nog meer inzicht.
2020
Media monitoring geheel in (huis)stijl met whitelabel.
2023
De nieuwsbriefmodule, podcast monitoring en de redactionele nieuwsbrief worden gelanceerd.
2025
Een nieuwe website en scherpere propositie: nog meer inzicht en waarde.

Clipit is geen tool, maar een team

Wij helpen je verder ook door proactief met je mee te kijken. Zien wij wat gebeuren in de media rondom jouw organisatie, merk of stakeholder? Dan geven we jou een seintje en kijken we in de monitoring hoe we hier op gaan schakelen. We denken met je mee over passende oplossingen en geven adviezen voor jouw vraagstukken. Dit durven wij te beloven, omdat we het doen.

Bij Clipit neem je niet slechts een tool af. Natuurlijk vormt onze tool de basis, maar het team eromheen maakt Clipit wat het is. Onder andere de media-analisten, monitoring adviseurs en data technologie specialisten werken er elke dag hard aan om jou de inzichten te geven, die je verder helpen.

Geen tool, maar een oplossing
Bart Jansen - Media-analist

Niet vies van feedback

We streven ernaar om elke dag beter te worden en te blijven leren. Daarom zijn we ook niet vies van feedback, zowel van opdrachtgevers als van collega’s. Door onszelf scherp te houden, groeien we als team en kunnen wij ons werk nog beter doen.

Waar wij voor staan

Vertrouwen

in de data, de interpretatie en het advies

Transparantie

we zijn helder over wat en hoe
gemeten wordt

Vooruitgang

we helpen je niet alleen begrijpen, maar ook verbeteren

Hybride werken

Naast dat we op vaste dagen op ons mooie kantoor in het hartje van Nijmegen werken, is er ook ruimte om vanuit huis te werken. Volledig focussen op een bepaald project? Dan kan dat rustig thuis. Sparren, brainstormen en samenwerken? Dat doen we op kantoor. Net als dat we daar ook onze successen vieren, met het hele team.

0

Beoordeling

80% van onze collega’s heeft ervaring en/of een studie in PR/communicatie

Sinds 2001 expert in media monitoring

0 +

Opdrachtgevers

Bekijk al onze opdrachtgevers

Meer weten over ons werk of met ons samenwerken?

Clipit is er voor mensen met ambitie – of je nu opdrachtgever bent of collega wil worden.