Analyse & Insights

Dagelijks op de hoogte van wat er speelt rondom jouw organisatie

analyse insights

Wat is Analyses & Insights?

Met Analyse & Insights geef je verdieping aan je media monitoring. Je gaat van dataverzameling naar duiding en context. Zo zie je niet alleen wat er gezegd wordt, maar vooral ook wat dit voor jou betekent.
 
Door sentiment, bereik, thema’s en pr-waardes te combineren, krijg jij een goede interpretatie van de data. Hiermee geef je richting aan campagnes, krijg je grip op jouw reputatie en bouw je aan een fundament voor je strategische doelen.

0

Publicaties
+11%

Campagne mei

0 M

+4% Potentieel bereik

Werkwijze in 4 heldere stappen

Doelen bepalen

Op basis van de Barcelona Principles bepalen we samen de doelen en focus.

Op basis van de Barcelona Principles bepalen we samen de doelen en focus.

Er zijn verschillende analyses die jou de juiste inzichten geven. Denk aan een campagne analyse, issue analyse, reputatiemonitoring, periodieke analyse of persberichten analyse. Voor elke toepassing de juiste inzichten.

Afgestemd op jouw doelstellingen en KPI’s geven we je waardevolle data. Met waarden als sentiment, PR-waarde, potentieel bereik en impact kan jij je werk meetbaar maken en jouw reputatie versterken.

Afgestemd op jouw doelstellingen en KPI’s geven we je waardevolle data. Met waarden als sentiment, PR-waarde, potentieel bereik en impact kan jij je werk meetbaar maken en jouw reputatie versterken.

Werkwijze

We werken bij Clipit duidelijk en transparant. Wanneer we voor jou aan de slag gaan met analyse en insights, werken we met een aantal stappen om jou de beste inzichten te kunnen geven.



Toepassingen

Campagne analyse


Benieuwd naar de impact van jouw campagne? Wij analyseren het voor je.

Issue analyse

Met slimme analyses zie je een crisis niet alleen aankomen, maar kan je er goed op reageren en proactief communiceren om reputatieschade te beperken.

Reputatiemonitoring

Breng de impact van media-aandacht in beeld. Bescherm, verbeter en bouw aan een positieve reputatie.

Periodieke analyses

Maand-, kwartaal- of jaarrapportages over jouw PR-inspanningen, doelen en KPI’s.

Persberichten analyse

Krijg inzicht in wie jouw bericht oppakt, hoe erover geschreven wordt en verbeter toekomstige persverzendingen.

Wat zeggen onze opdrachtgevers?

Clipit helpt ons om ons werk meetbaar en inzichtelijk te maken. Op basis van de analyses die we uit het dashboard halen, kunnen we aantonen wat zowel de kwantitatieve impact als kwalitatieve impact van PR is.
Robin van den Broek - Senior Communicatieadviseur bij RTL/Ad Alliance

Vertrouwd door meer dan 500 opdrachtgevers

Samenwerking

Het kan lastig zijn om de waarde van jouw communicatie- en pr-werkzaamheden inzichtelijk te maken voor interne stakeholders. Je hebt hier niet genoeg data voor of komt simpelweg tijd te kort om hier zelf in te duiken. Onze media-analisten helpen je graag als jouw persoonlijke data collega’s.

Samen zorgen we ervoor dat je de nodige inzichten krijgt:

Starten met media-impact meten?

Wat zijn media analyses?

Met media monitoring krijg je overzicht van je vermeldingen, maar met insights en analyses krijg je inzicht. Het geeft je een verdieping aan de monitoring en geeft duiding en context aan de data. 

Met media monitoring krijg je overzicht van je vermeldingen, maar met insights en analyses krijg je inzicht. Het geeft je een verdieping aan de monitoring en geeft duiding en context aan de data. 

Er zijn verschillende analyses die jou de juiste inzichten geven. Denk aan een campagne analyse, issue analyse, reputatiemonitoring, periodieke analyse of persberichten analyse. Voor elke toepassing de juiste inzichten.

Afgestemd op jouw doelstellingen en KPI’s geven we je waardevolle data. Met waarden als sentiment, PR-waarde, potentieel bereik en impact kan jij je werk meetbaar maken en jouw reputatie versterken.