Support

Categorie

Nieuwsselectie

Hoe pas ik mijn nieuwsselectie aan naar mijn wensen?

Gevonden berichten worden op basis van verschillende variabelen gesorteerd. Standaard staan de berichten gesorteerd naar brontype, maar het is ook mogelijk om de berichten per zoekopdracht of per sentiment te weergeven. In de gekozen sortering staan de berichten vervolgens op relevantie en titel gegroepeerd. Tot slot worden resultaten standaard weergegeven in tabelweergave. Je kan ook kiezen voor de lijstweergave, je ziet dan onder elke titel de context waarin het zoekwoord is gevonden. Om dit aan te passen ga je in het Dashboard naar ‘Instellingen’. Klik uw profiel aan en kies voor ‘Wijzigen’. Hier kun je de weergave of de sortering aanpassen.

Ook kunnen er wijzigingen worden gemaakt in welke resultaten worden meegenomen in de nieuwsselectie. Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde zoekopdrachten of je eigen media niet meenemen in de overzichten. Ook kun je uitsluitingen doen in welke broncategorieën (denk aan meta-sites en fora) wel en niet worden meegenomen in de nieuwsselectie.

Wil jij aanpassingen maken in je nieuwsselectie om de leesbaarheid te vergroten?Neem contact op met onze media analisten op 024 8000 704 of mail naar info@clipit.nl om de instellingen te laten maken.

Wat is een nieuwsselectie?

Dagelijks ontvang je rond 7 uur ‘s ochtends een e-mail met daarin de gevonden berichten van de afgelopen 24 uur overzichtelijk gerangschikt. Per bericht worden de titel, de bron en de bijbehorende zoekopdracht(en) weergegeven. De bron is een deeplink naar de website waar het oorspronkelijke artikel staat. Je leest het hele bericht door op de deeplink te klikken.

Voor elk bericht vind je ook drie iconen weergegeven. Het eerste icoon geeft het sentiment weer, het tweede icoon geeft een indicatie van de PR-waarde en het derde icoon geeft een indicatie van het bereik.

Wanneer ik op content klik krijg ik een melding dat deze content niet toegankelijk is. Wat betekent dit?

De meeste gevonden berichten van de nieuwsselectie zijn openbaar beschikbaar. Sommige content is echter afgeschermd en alleen op te vragen door geautoriseerde gebruikers. Wanneer je op de link van de publicatie klikt, staat er dat deze content voor jou niet toegankelijk is. Wil je wel toegang tot deze resultaten? Neem dan contact op met de contactpersoon voor media monitoring binnen jouw organisatie. Zij hebben met ons besproken wie wel en geen toegang heeft tot deze content.