Media monitoring

Dagelijks op de hoogte van wat er speelt rondom jouw organisatie

media monitoring

Wat monitoren we?

Met media monitoring krijg jij overzicht van wat er allemaal geschreven en gezegd wordt over jouw organisatie, branche of voor jou belangrijke thema’s. Zo krijg jij inzicht in alle relevante media-aandacht, zonder dat je zelf alle dagen het nieuws en de (sociale) media in de gaten houdt.
 
Jij weet altijd wat er speelt, kan kansen signaleren, risico’s detecteren en hierdoor je reputatie versterken en beschermen. Jouw media-data verrijken we met het sentiment, potentieel bereik en de PR-waarde van de berichten.

Wat monitoren we?

Bij Clipit bieden we een breed aanbod aan bronnen. Door breed te monitoren krijg je een goed beeld van de media-aandacht en mis je geen relevante berichtgeving. 

Online media

Online media is snel en heeft daarbij een breed aanbod aan bronnen. Belangrijk dus om op de hoogte te zijn wanneer er online iets geschreven wordt over jouw organisatie of merk.

Online media is snel en heeft daarbij een breed aanbod aan bronnen. Belangrijk dus om op de hoogte te zijn wanneer er online iets geschreven wordt over jouw organisatie of merk.

Alle print media zelf doorzoeken op zoek naar een vermelding is een grote opgave. Met print media monitoring zetten wij het voor jou op een rij. Zo kan jij inspelen op vermeldingen en jouw reputatie versterken.

Radio en televisie zijn veel gebruikte media met een groot bereik. Als je in deze media vernoemd wordt, wil je dit natuurlijk weten. In plaats van alle uitzendingen op TV of de radio terug te moeten kijken of luisteren, zetten wij het voor jou op een rij.

Podcasts worden steeds populairder. Een vermelding in een van de vele podcasts kan positieve effecten hebben, maar ook negatieve. Wij monitoren dit voor jou, zodat jij hierop kan inspelen en jouw reputatie kan beschermen en versterken. 

Social media is snel. Een negatief bericht over jouw organisatie kan in enkele minuten viraal gaan. Goed inzicht in vermeldingen is dus erg belangrijk, zodat jij de impact kan beperken en snel kan schakelen.

Wanneer je actief bent buiten Nederland is internationale monitoring relevant. Kies voor een bepaald land, heel Europa of zelfs wereldwijd. Ook kun je monitoren op een specifieke taal of een combinatie van land en taal.

Media monitoring met Clipit

Clipit geeft je real-time inzicht in jouw media-aandacht. In onze nieuwsselecties en dashboard zie jij alle relevante vermeldingen. Je kunt deze berichten analyseren, categoriseren en delen binnen je organisatie.

 

Onze media-analisten en monitoring adviseurs staan voor jou klaar om met je mee te denken, advies te geven of instellingen voor je te doen. Of je nu je reputatie wilt beschermen, een campagne evalueren of een PR-crisis voorkomen.

Hoe gebruiken onze opdrachtgevers Clipit?

De automotive industrie zit midden in een transitie. Elektrificatie is de sleutel en Kia wil daarin vooroplopen. PR helpt om dat verhaal uit te dragen. Een goede band met media en inzicht in wat er over ons verschijnt, is daarbij cruciaal. Het Clipit dashboard biedt realtime inzicht en de maandelijkse overzichten stimuleren ons om telkens verder te groeien. Fijn is ook dat het Clipit team professioneel, enthousiast en meedenkend is – en bovendien snel schakelt.
Laurens van Bergeijk - PR-manager bij Kia Nederland

Vertrouwd door meer dan 500 opdrachtgevers

Zelf ervaren wat Clipit kan?

Wil je ontdekken wat Clipit voor jou kan betekenen?

Wat is media monitoring?

Met media monitoring wordt de media gevolgd en geanalyseerd op de voor jou relevante onderwerpen of jouw merk. Het geeft overzicht in de grote hoeveelheid berichten en geeft je belangrijke inzichten. 

Met media monitoring wordt de media gevolgd en geanalyseerd op de voor jou relevante onderwerpen of jouw merk. Het geeft overzicht in de grote hoeveelheid berichten en geeft je belangrijke inzichten. 

Media monitoring wordt geheel op maat voor jou ingesteld. De kosten ervan zijn dus heel erg afhankelijk van de wensen en behoeften. Wanneer wij deze in kaart hebben kunnen we een offerte op maat uitbrengen.

Om een zo breed mogelijk beeld te geven van wat er speelt in de media, monitoren we bij Clipit verschillende media: online media, print media, radio en televisie, podcasts, social media en internationale media.