Media sentiment
‘Negatieve publiciteit is ook publiciteit’ is een befaamde uitdrukking in het Communicatie en PR-landschap. Maar is dat wel zo? Wat is de impact van negatief nieuws voor jouw merk? Houd grip op je reputatie met media monitoring. Ontdek nu crossmediaal middels analyses het sentiment rondom je merk!
Wat is sentiment?
Een sentimentanalyse is een systematische meting waarbij een gevoel of stemming rondom berichtgeving in kaart gebracht wordt. De meetbare gegevens worden bepaald middels de ordinale variabelen: heel positief, positief, neutraal, negatief en heel negatief.
Offerte aanvragen
Realtime grip op je reputatie
Een goede sentiment analyse is onmisbaar voor reputatiemanagement. Je bent realtime op de hoogte van online én offline media vermeldingen, waarbij het sentiment direct zichtbaar is. Ligt er een crisis op de loer? Met onze alerts ben jij meteen op de hoogte en ben je snel in staat om actie te ondernemen. Zo houd je effectief grip op je reputatie.
Altijd het juiste inzicht bij online klantcommunicatie
Hoe reageer je op klanten die een klacht hebben? En ga je de interactie ook aan als je een compliment krijgt? Met onder andere de eenvoudige sentiment analyses zie je in één oogopslag of je online communicatie met klanten de juiste resultaten oplevert. Met deze inzichten stuur je bij én krijg je inzicht in de grootste promoters en critici!