Oplossingen

Media Monitoring

Monitor de media aandacht van jouw merk

Analyses & Insights

Duiding en interpretatie van alle data rondom je merk

Consequent zicht op je prestaties

Of het nu gaat over reputatie, een campagne of je merk, de brandstof van onze Analyses & Insights oplossingen is altijd de berichtgeving die wij via media monitoring op-maat voor jou verzamelen. Deze data voorzien we vervolgens van duiding en context. Dit doen we door ratio en gevoel samen te brengen. Hiervoor is het belangrijk dat onze Insights Specialisten exact weten welke doelen jij nastreeft en welke KPI’s belangrijk voor jouw organisatie zijn. Aan de hand van de Barcelona-principles leggen we vast wat we meten en op welke vragen we antwoorden geven. En is daar andere data voor nodig? Dan integreren we andere datastromen zoals Google Analytics, je advertentiecampagne of andere owned en paid media in de reports. Zo bieden we consequent inzicht in jouw prestaties op het gebied van PR, communicatie en branding.

Onze Analyses & Insights oplossingen

Monitoring als fundament voor impactvolle Insights

Met onze roots in het verzamelen van relevante en kwalitatieve media data beschikken we over een stevig fundament voor analyses. Onze Insights Specialisten weten daardoor samen met de Media Analisten de juiste data te verzamelen voor optimaal inzicht. Jaarlijks ontwikkelen de Insights Specialisten van Clipit ruim 200 analyses op maat over de meest uiteenlopende onderwerpen, variërend van periodieke analyses (per maand, kwartaal en jaar) tot campagne- of issue-analyses. Met onze analyses helpen we opdrachtgevers onafhankelijk met het rapporteren, evalueren en optimaliseren van hun PR- en (marketing)communicatie activiteiten. Zo zijn we je data collega’s op de momenten dat jij ons nodig hebt!

Jouw eigen data collega’s

Vind je het lastig om de toegevoegde waarde van je communicatie en branding inspanningen inzichtelijk te maken voor je stakeholders? Of heb je geen tijd om hier dieper in te duiken? Dan zijn de Insights Specialisten van Clipit jouw persoonlijke data collega’s. Bij Clipit zijn we sinds 2001 al gewend om data-gedreven te werken. Samen zorgen we voor gerichte analyses met antwoorden op jouw vragen en waardevolle inzichten. Allemaal gebaseerd op doelstellingen en KPI’s die passen bij jouw organisatie. Zo haal je echt waarde uit je media data. 

Een onafhankelijke blik van buiten

Of het nu gaat om resultaat inzichtelijk maken of periodieke learnings destilleren. Dagelijks werken we met professionals zoals jij om dit voor elkaar te krijgen. We doen dit altijd in een partnership. Jij bent de expert van jouw organisatie en vakgebied en deelt met ons waar je mee bezig bent en wat belangrijk voor je is. Onze Insights Specialisten voegen daar onafhankelijke (media)data kennis op operationeel, tactisch en strategisch niveau aan toe.

Meer weten?

Stijn helpt je graag verder met jouw vraag.

Neem contact op
Logo WhizPR
bavaria-logo-png
Logo Pathé
Mercedes Benz logo
Nederlandse Loterij logo