Print media monitoring
Welke print media schrijven over jouw organisatie en wat is hiervan de impact? Met print media monitoring ben je altijd op de hoogte van jouw media aandacht in het complete media landschap. Dagelijks ontvang je een overzicht van de nieuwste berichten uit zowel landelijke dagbladen, regionale kranten, huis-aan-huis-bladen en magazines in de Clipit nieuwsselectie. Om dit te duiden verrijken we de print data met onder andere sentiment, PR-waarde en bereik. In ons online Dashboard ontdek je trends en meet je de impact van je PR.
Print media inkoop
Wij geloven dat voor goede journalistieke (print) content betaald moet worden. De rechten van deze content van landelijke én regionale dagbladen berusten bij uitgevers de Persgroep Media (DPG) en Mediahuis, vertegenwoordigd door LexisNexis. Sinds 2020 is Clipit gelicenseerd partner van Lexisnexis zodat wij voor al onze opdrachtgevers print content van DPG en Mediahuis kunnen leveren. Hierdoor bieden we je een monitoring oplossing met de beste dekking van Nederland. Je ontvangt artikelen uit print en van online media, zelfs achter de paywall! Naast deze licentie bij LexisNexis zijn wij eveneens channel partner van het Financieele Dagblad en werken we samen met de bekende print leveranciers ANP en Media Info Groep.
Offerte aanvragen
Vanuit mijn ervaringen bij Coebergh Communicatie & PR weet ik precies wat ik zoek op het gebied van media-tools zoals media monitoring. De coverage van de database – met alle kanalen, sites, media en platforms – is daarbij het belangrijkste criterium. Stipt op twee staat voor mij het gebruikersgemak en de snelheid waarmee ik allerlei relevante informatie uit het dashboard haal. Maar ook de rapportage mogelijkheden, persoonlijk instelbare mailupdates en het algoritme die berichten automatisch het sentiment toekent maken het voor mij heel gemakkelijk maakt snel te zien hoe we ervoor staan.
Maartje Meijer – Media- en PR adviseur bij Sweco
Insights uit print media data
Alle media monitoring data vormt dé brandstof voor onze Clipit Analyses & Insights oplossing. Met de toevoeging van print media in jouw dashboard meet je eenvoudig de impact van jouw PR in een analyse & insights report. We geven context aan jouw print media data, want dan leeft het pas écht. Waarom schrijft dagblad x juist altijd zo positief of juist negatief over jouw organisatie? Ontdekken we een trend? Hoe pakten de printmedia jouw campagne op? Deze insights neem je mee om je strategische beslissingen van nu én in de toekomst te onderbouwen. Wij zijn jouw data-buddy’s en helpen je het succes en de impact van jouw PR aan te tonen.