Print media monitoring

Welke print media schrijven over jouw organisatie en wat is hiervan de impact? Met print media monitoring ben je altijd op de hoogte van jouw media aandacht in het complete media landschap. Dagelijks ontvang je een overzicht van de nieuwste berichten uit zowel landelijke dagbladen, regionale kranten, huis-aan-huis-bladen en magazines in de Clipit nieuwsselectie. Om dit te duiden verrijken we de print data met onder andere sentimentPR-waarde en bereik. In ons online Dashboard ontdek je trends en meet je de impact van je PR.

Print media inkoop

Wij geloven dat voor goede journalistieke (print) content betaald moet worden. De rechten van deze content van landelijke én regionale dagbladen berusten bij uitgevers de Persgroep Media (DPG) en Mediahuis, vertegenwoordigd door LexisNexis. Sinds 2020 is Clipit gelicenseerd partner van Lexisnexis zodat wij voor al onze opdrachtgevers print content van DPG en Mediahuis kunnen leveren. Hierdoor bieden we je een monitoring oplossing met de beste dekking van Nederland. Je ontvangt artikelen uit print en van online media, zelfs achter de paywall!

Naast deze licentie bij LexisNexis zijn wij eveneens channel partner van het Financieele Dagblad en werken we samen met de bekende print leveranciers ANP en Media Info Groep.

Offerte aanvragen
Group 5 Created with Sketch.

Clipit helpt ons om ons werk meetbaar en inzichtelijk te maken. Op basis van de analyses die we uit het dashboard halen, kunnen we aantonen wat zowel de kwantitatieve impact als kwalitatieve impact van PR is. Het is een hele fijne partij om mee te schakelen. Binnen onze afdeling zijn er verschillende wensen en behoeften. Bij Clipit denken ze proactief mee om alles zo passend mogelijk te maken naar die verschillende behoeften. Ze zijn snel en altijd goed bereikbaar. Op het moment van groot nieuws rondom het bedrijf, kunnen we opschakelen en bijvoorbeeld verschillende momenten per dag nieuwsoverzichten krijgen. Dat is enorm waardevol.

Robin van den Broek – Senior Communicatieadviseur RTL/Ad Alliance

Insights uit print media data

Alle media monitoring data vormt dé brandstof voor onze Clipit Analyses & Insights oplossing. Met de toevoeging van print media in jouw dashboard meet je eenvoudig de impact van jouw PR in een analyse & insights report. We geven context aan jouw print media data, want dan leeft het pas écht. Waarom schrijft dagblad x juist altijd zo positief of juist negatief over jouw organisatie? Ontdekken we een trend? Hoe pakten de printmedia jouw campagne op?

Deze insights neem je mee om je strategische beslissingen van nu én in de toekomst te onderbouwen. Wij zijn jouw data-buddy’s en helpen je het succes en de impact van jouw PR aan te tonen.