Reputatie monitoring
Het stadion stort in, een ver uitslaande brand in jouw productiehal, paardenvlees in je producten of een zeer ontevreden klant met invloedrijk bereik… Nieuws verspreidt zich razendsnel. Hoe zorg je dat je snel handelt tijdens een crisis en hoe houd je je reputatiemanagement op orde? Reputatie monitoring biedt wellicht de oplossing. Lees hieronder hoe.
Grip op je reputatie
Door middel van de beste dekking bieden we een realtime overzicht en zie je alle berichtgeving rondom jouw reputatie. Je reageert handig via Twitter en gaat in gesprek met je doelgroep. Met een nieuwsselectie op maat verstuur je vanuit je eigen dashboard een up-to-date overzicht naar collega’s. Binnen de organisatie ben je sneller dan je eigen schaduw met het verspreiden van nieuws.
Offerte aanvragenAltijd en overal reputatie inzicht
De ingestelde alerts maken mogelijk dat jij enerzijds de geplande persconferentie bespreekt met interne stakeholders en anderzijds dat jij altijd en overal direct op de hoogte bent van relevant nieuws rondom het issue. Of het nu gaat om positieve of negatieve berichtgeving, de juiste bron of het monitoren van die ene zure journalist. In deze crisis ben jij voor collega’s de steady Marcom professional, die als PR held de reputatie beheert en bijstuurt.
Reputatie bijsturen
Je mist geen belangrijk bericht dat van invloed is op je merk reputatie. Je hebt inzicht en overzicht in het volledige relevante media landschap, zonder dat het je heel veel tijd kost. Handige sentiment indicatoren geven je snel inzicht in wie er positief of negatief over je organisatie praat, zodat jij direct in gesprek kunt. Waar nodig corrigeer je met de juiste informatie. Kortom door reputatie monitoring beheers je die crisis en bescherm je de reputatie van jouw merk.
Je eigen analist
Onze data analisten houden altijd een extra oogje in het zeil. In alle hectiek vergeten ons te bellen? Je persoonlijke analist is je voor. Dat is die ene stap extra! Een kort belletje ter afstemming dat we aparte monitoring op je crisis aanzetten. Waarom? Omdat wij voor én met jou werken. Je analist checkt en adviseert je over de zoekopdrachten, stelt alerts in en zorgt dat collega’s gekoppeld zijn aan de monitoring. Zo behoud jij de focus op het beheersen van de reputatie van jouw merk.
Gratis reputatie checkAlles weten over media monitoring?
Wij hebben al onze kennis en ervaring gebundeld in één document. We vertellen je alle ins en outs over media monitoring, waarom jij het moet inzetten, welke soorten media je kan monitoren en nog veel meer.
Na het lezen van deze whitepaper ben jij volledig op de hoogte van alles wat je moet weten als het gaat om media monitoring.
Download whitepaper