Sinds 2001 werken wij dagelijks voor meer dan 500 opdrachtgevers. We bieden inzichten in media-aandacht, door media monitoring. Met deze inzichten kunnen zij hun reputatie bouwen, beschermen en versterken.
In 2001 helpen vier internetondernemers hun opdrachtgevers bij de inzet van zoekmachines. In vervolg hierop ontstond bij opdrachtgevers de behoefte om te monitoren waar hun persberichten online werden geplaatst en welke impact dit had. Met oog voor techniek en een flinke dosis ondernemersambitie was de basis voor Clipit gelegd.
De kennis en expertise die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan, zetten we graag in om jou verder te helpen. Wij geloven erin dat sterke reputaties beginnen bij heldere en actiegerichte inzichten, die met media monitoring te verkrijgen zijn. Zo kan jij als PR- en communicatieprofessional datagedreven werken en werken aan een stevig fundament voor jouw en jouw organisaties reputatie.
Clipit ontstaat vanuit Checkit. Vodafone maakt als eerste gebruik van Clipit.
Clipit start met het monitoren van Twitter, als eerste in Nederland.
Clipit verhuist naar een nieuw pand in Nijmegen.
De PR-waarde wordt crossmediaal gemeten voor alle media.
Het dashboard wordt volledig vernieuwd.
Clipit verhuist naar een nieuw kantoor, hartje Nijmegen.
Clipit monitort Bluesky, waarmee de social media monitoring verder uitbreidt.
Clipit heeft 100 opdrachtgevers.
De data in de zoekresultaten wordt verrijkt met het sentiment.
Clipit lanceert de PR-waarde.
Clipit start met Analyses & Insights. Zo geeft de data nog meer inzicht.
Media monitoring geheel in (huis)stijl met whitelabel.
De nieuwsbriefmodule, podcast monitoring en de redactionele nieuwsbrief worden gelanceerd.
Een nieuwe website en scherpere propositie: nog meer inzicht en waarde.
Wij helpen je verder ook door proactief met je mee te kijken. Zien wij wat gebeuren in de media rondom jouw organisatie, merk of stakeholder? Dan geven we jou een seintje en kijken we in de monitoring hoe we hier op gaan schakelen. We denken met je mee over passende oplossingen en geven adviezen voor jouw vraagstukken. Dit durven wij te beloven, omdat we het doen.
Bij Clipit neem je niet slechts een tool af. Natuurlijk vormt onze tool de basis, maar het team eromheen maakt Clipit wat het is. Onder andere de media-analisten, monitoring adviseurs en data technologie specialisten werken er elke dag hard aan om jou de inzichten te geven, die je verder helpen.
We streven ernaar om elke dag beter te worden en te blijven leren. Daarom zijn we ook niet vies van feedback, zowel van opdrachtgevers als van collega’s. Door onszelf scherp te houden, groeien we als team en kunnen wij ons werk nog beter doen.
In de data, de interpretatie en het advies
We zijn helder over wat en hoe
gemeten wordt
We helpen je niet alleen begrijpen, maar ook verbeteren
Naast dat we op vaste dagen op ons mooie kantoor in het hartje van Nijmegen werken, is er ook ruimte om vanuit huis te werken. Volledig focussen op een bepaald project? Dan kan dat rustig thuis. Sparren, brainstormen en samenwerken? Dat doen we op kantoor. Net als dat we daar ook onze successen vieren, met het hele team.
Beoordeling
80% van onze collega’s heeft ervaring en/of een studie in PR/communicatie
Sinds 2001 expert in media monitoring
Opdrachtgevers






Clipit is er voor mensen met ambitie – of je nu opdrachtgever bent of collega wil worden.