Support

Categorie

Updates

Vaste kleuren in cirkeldiagrammen en trendgrafieken

We hebben weer een nieuwe feature in ons Dashboard! Cirkeldiagrammen en Trendgrafieken met meerdere zoekopdrachten of labels maken voortaan gebruik van een vaste kleur per zoekopdracht/label. Je kan deze kleuren zelf instellen bij Selecties door op het gekleurde bolletje achter je zoekopdracht/label te klikken. Daar kan je één van de standaard kleuren kiezen, of zelf een HEX-kleurcode opgeven.

Voorheen werd de kleur van je zoekopdracht/label automatisch bepaald bij het genereren van de grafiek. Zo kon het best voorkomen dat dezelfde zoekopdracht in de ene analyse rood was, en in de volgende blauw. Dit maakte het vergelijken van grafieken onderling lastig; als jouw merknaam in grafiek 1 blauw is, en je kijkt naar grafiek 2, dan verwacht je daar ook diezelfde blauwe kleur voor jouw merk. Met deze aanpassing is dat ook het geval! De gekozen kleur kun je vervolgens ook zelf wijzigen in Selecties. Deze instelling is van toepassing op de cirkeldiagrammen en trendgrafieken met meerdere zoekopdrachten of labels.

Meer weten?

Wil je jouw dashboard en nieuwsselectie geheel in jouw huisstijl weergeven? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Clipit 20 jaar jubileum magazine

2001; 4 internetondernemers creëerden als ‘bijproduct’ een digitale tool die bijhield waar hun persberichten werden geplaatst. De basis van Clipit was gelegd. Inmiddels zijn we vele high tech data snufjes en miljarden gevonden berichten verder. Én werken we samen met jullie, de mooiste opdrachtgevers en partners. We bestaan 20 jaar! En daarom dit digitale kadootje: een Clipit jubileum magazine. 

20 jaar kennis en ervaring willen we graag met je delen. Want we geloven dat iedere PR en communicatieprofessional datagedreven kan werken, met de juiste tools en support. Lees daarom dit magazine met artikelen vol praktische tips, de introductie van onze PR academie en case voor Nederlandse Loterij. Ook spraken we met Pathé, over een roerig maar mooi jaar. En, natuurlijk nemen we je mee op onze 20 jaar reis. Hoe begon het allemaal, hoe zien wij de toekomst en wat geven we terug aan de wereld?

Insights in jouw Clipit Dashboard

Wie jarig is trakteert. In november van dit jaar bestaat Clipit 20 jaar en daar laten we jou graag van meegenieten. Vanaf deze maand krijg je daarom gratis toegang tot een nieuwe feature in jouw persoonlijke dashboard: Insights. We geven je drie tips om dit cadeau optimaal in te zetten.

Langere RTVM fragmenten in jouw dashboard

Vanaf nu zijn de Radio en TV fragmenten die in jouw dashboard zijn ingeladen een stuk langer. In plaats van 40 seconden, bestaat het fragment nu uit een opname van 3 minuten. Dit biedt je meer context rondom de vernoeming van jouw organisatie, merk of campagne. De wijziging geldt voor alle zenders behalve NPO 1, 2 en 3, want hier verwijzen we naar de volledige uitzending.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Extra filteropties in het Dashboard!

In de zomer van 2020 lanceerden we ons nieuwe Dashboard. Daar zaten meteen al een aantal mooie nieuwe features in, zoals de Analyse Wizard en de Gegroepeerde Weergave. Maar natuurlijk blijven we het Dashboard ook doorontwikkelen en voegen we nieuwe features toe, op basis van jullie feedback. Daar zijn onlangs drie nieuwe filters uit voortgekomen, die we graag in deze post aan jullie voorstellen.

Potentieel bereik
Alle gevonden berichten krijgen een PR-waarde en een potentieel bereik toegekend. Het was al langer mogelijk om alleen berichten weer te geven met een PR-waarde hoger dan een bepaald bedrag, zodat je snel kon zien welke berichten de meeste impact hadden. Nu is het ook mogelijk om de berichten te selecteren met een potentieel bereik hoger dan een bepaalde waarde.

Filteren op Taal of Land
Het was al langer mogelijk om alleen berichten te selecteren met een bepaalde taal of afkomstig uit een bepaald land. Handig als je ook internationale monitoring bij ons afneemt en wil zien wat er binnen een bepaald land is verschenen. Maar wat als je nu juist alle berichten wil zien die niet uit een bepaald land komen? Inmiddels heb je, net als bij het filter voor Bronnen, de mogelijkheid om bij Taal en Land aan te geven of je alleen dit land of deze taal wil laten zien, of juist uit wil sluiten. Zo kun je bijvoorbeeld juist alle berichtgeving van buiten Nederland makkelijk op een rijtje zetten.

Labels combineren
Labels kunnen je helpen om meer structuur aan te brengen in je resultaten en in je analyses. Je kan er je earned en owned media mee scheiden, persberichten in kaart brengen of je kernwaarden analyseren. Tot voor kort was het automatisch zo dat, op het moment dat je twee of meer labels selecteerde, je altijd alle berichten te zien kreeg die in één of beide labels gevonden werden. Selecteerde je dus je labels owned media en je meest recente persbericht, dan kreeg je alle resultaten op je persbericht en alle posts van je eigen social kanalen en websites te zien. Het kan echter ook wenselijk zijn om labels op een andere manier te combineren. Soms zou je juist alleen de berichten willen zien die onder alle twee de labels vallen. Bijvoorbeeld alle earned media waarin een van je kernwoorden terug komt. Dit kan nu door middel van de slider “Gebruik AND voor label filter”. Je vindt al deze nieuwe filters terug onder het kopje “Meer filters”.

Heb je vragen over het toepassen van deze filters, of suggesties voor andere interessante filters? Neem dan contact op met onze Media Analisten.

Meer weten?

Heb je nog vragen over het toepassen van deze filters of suggesties voor andere interessante filters? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Je persoonlijke Clipit Dashboard!

Gefeliciteerd! Waarmee? Je persoonlijke dashboard. Oké, ons development team heeft het ontwikkeld, maar het is jouw dashboard. Want met uitgebreide persoonlijke filters en favoriete instellingen helpen we jou aan nóg meer inzicht uit media data. En het maken van jouw analyse is in de Analyse Wizard met slechts een paar klikken makkelijker dan ooit!

Ontdek snel alle features van het Clipit Dashboard!

Meer weten?
Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Vernieuwde Dashboard features

De Clipit Support pagina is vernieuwd! In verband met de lancering van ons nieuwe Dashboard hebben we de teksten op de Support pagina aangepast. De toelichting sluit nu aan op het nieuwe Dashboard, zodat je daar makkelijk je weg in kan vinden. Kom je er toch niet helemaal uit? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Ben je benieuwd naar de nieuwste mogelijkheden in ons dashboard? We nemen je graag mee in de drie meest belangrijke nieuwe features:

Analyse Wizard voor snel inzicht

De vier meest gevraagde analyses hebben we kant-en-klaar verwerkt in de Analyse Wizard. Je hebt zo in maximaal 2 minuten een waardevolle inzichtelijke analyse tot je beschikking, die je eenvoudig deelt met je stakeholders.

Filters en instellingen altijd bij de hand

De gevonden berichten en bijbehorende analyses blijven centraal in het dashboard. Snel jouw gewenste inzichten zien? Alle uitgebreide analyse filteropties en instellingen zie je rechts in je dashboard.

Automatisch verzamelen van berichten

Alle resultaten van een campagne of issue in één keer inzichtelijk hebben? Met Labels en Gegroepeerde Weergave heb je op twee verschillende manieren de mogelijkheid om in één klik alle berichten op een rijtje te zien.

Heb je feedback voor ons over het nieuwe Dashboard? Feedback is voor ons enorm waardevol! Daarom hebben we het je makkelijk gemaakt: door middel van een invulformulier kun je in 1-2 minuten je feedback met ons delen. Klik onderaan het menu in het Dashboard aan de linkerkant op ‘Feedback’ om een beknopt feedbackformulier in te vullen.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Social reacties

Facebook heeft recent een aantal aanpassingen gedaan in hun API; de omgeving die wij gebruiken om berichten te monitoren. Als gevolg daarvan is het niet langer mogelijk om reacties op Facebook en Instagram te monitoren. We nemen nu alleen nog de originele posts mee in de monitoring.

Ons team van Developers zoekt continu naar manieren om de dekkingsgraad van online en social media te optimaliseren. Indien we een methode vinden om toch Facebook reacties te monitoren, of er iets wijzigt in de Facebook API, dan passen wij onze monitoring uiteraard aan en communiceren we dit via onze update.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

De Clipit app

De app was toe aan een nieuwe interface, die ook als basis dient voor ons nieuwe (toekomstige) dashboard.

Je filtert en deelt nu makkelijk de berichten zoals je vanuit ons desktop dashboard gewend bent. Je smartphone toont voor het delen, zelf de door jou meest gebruikte opties, waaronder bijvoorbeeld mail of Whatsapp.

Vanuit je handpalm heb je nu nog sneller inzicht in je PR inspanningen. Je grijpt nooit meer mis op de laatste berichten. Realtime inzicht via de Clipit app!

Ben je benieuwd naar onze app? Lees hier hoe je de app installeert. Direct gebruiken op je desktop? Gebruik de app hier.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Internationale PR-waarde

Onze crossmediale PR-waarde voor de Nederlandse media is al jarenlang een begrip in de markt. Met trots lanceren we nu ook de PR-waarde voor internationale online & social media! Hoe deze waarde berekend wordt? We leggen het je hieronder uit.

PR-waarde, hoe zat het ook alweer?

Voordat we dieper induiken op de internationale PR-waarde, kijken we eerst naar de formule voor online media. De PR-waarde is opgebouwd uit twee hoofdelementen: de advertentiewaarde en de impactscore. De advertentiewaarde wordt per medium berekend met de daarbij geldige factoren. Zo kijken we voor online media naar het CPM tarief, het aantal vertoningen en lengte van het bericht. Bij de impactscore wordt rekening gehouden met de context van het bericht. Het sentiment, branding, kernboodschap en een redactionele opslagfactor worden hierin meegenomen. Hier komt een getal uit dat de waarde van jouw PR vertegenwoordigt. Zo breng je de impact van je campagne of mediastrategie in kaart.

De impact van je internationale PR benchmarken

Om de internationale PR-waarde als benchmark te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat deze te vergelijken is met de PR-waarde voor Nederlandse berichten. De factoren voor de impactscore vind je nu ook al terug in het Dashboard bij je internationale berichten. Het uitrekenen van de advertentiewaarde is een grotere uitdaging doordat het cpm tarief en de vertoningen per bericht een stuk schaarser te verkrijgen zijn voor buitenlandse websites. Om toch een realistische PR-waarde te ontwikkelen, zijn onze media analisten diep in de data gedoken.

Via Alexa hebben we beschikking tot de vertoningen per maand voor zowel nationale als internationale berichten. Dankzij een uitgebreide data analyse over al onze Nederlandse bronnen is er een verband gevonden tussen de vertoningen per maand en de advertentiewaarde. Dit verband houdt onder andere rekening met het brontype (nieuwssites, weblogs etc.) en de grootte van de site. Met dit verband zijn we in staat de missende puzzelstukjes in te vullen. Dit maakt de internationale PR-waarde compleet en ben jij nu ook in staat om inzichten uit je internationale media inspanningen te halen.

Wat is de impact van jouw internationale PR?

Meteen aan de slag met internationale PR-waarde? Bekijk dan snel de Clipit Dashboard en duik in je analyses! Als je vragen hebt over de PR-waarde kan je altijd bij onze PR-waarde specialist Paul terecht via de chat, Whatsappmail of telefoon.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Update zoeken in berichten

Maak jij gebruik van het zoeken in de berichten die gevonden zijn op jouw zoekopdracht? Dan hebben we goed nieuws! Deze zoekfunctie is flink uitgebreid waardoor jij nog eenvoudiger de juiste berichten vindt. Hieronder de nieuwe mogelijkheden opgesomd:

  • Meerdere woorden; in de zoekfunctie is het nu mogelijk om op meerdere woorden te zoeken.
  • Operators en wildcards; heb je geavanceerd zoeken onder de knie? Dan kan je in deze functie ook aan de slag met operators als NOT om nog specifieker de gewenste resultaten te zien.
  • Langere periode; de zoekfunctie werkt nu over de afgelopen jaren waarin je de monitoring bij ons geactiveerd hebt!

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Rapportages in het Dashboard

Wat zijn de resultaten van die glorieuze campagne die je bedacht? Welk thema is er de afgelopen tijd het meest intensief besproken? En in hoeverre speelde jij of je concurrenten hier een rol in? Maandelijks duiken onze specialisten in de cijfers en beantwoorden ze tientallen vraagstukken in verschillende rapportages. Vanaf nu heb je deze rapportages altijd bij de hand in het Clipit Dashboard. Nooit meer terugzoeken in je mail of die overvolle downloadmap, maar gewoon inloggen in het Clipit Dashboard . Naast al je media data, vind je hier ook je rapportages op één plek.

Al je rapporten in één overzicht

Heb je in 2019 een rapportage door ons laten maken? Dan vind je deze nu terug in het linkermenu bij Rapporten. Wil je je rapporten van eerdere jaren ook toe laten voegen? Of heb je hier nog andere vragen over? Neem dan contact op met je media analist via chat, Whatsappmail of telefoon (024 – 8000 704)!

Laat je media inspanningen inzichtelijk maken

Inzicht geven in de resultaten van jouw media inspanningen? Maandelijks zicht houden op je reputatie? Of benieuwd wat je campagne heeft bijgedragen aan je afdelings- of bedrijfsdoelstellingen? Onze media- en intelligence specialisten staan te springen om je deze inzichten te brengen! Zij analyseren en interpreteren de media aandacht en leveren een complete analyse op, afgestemd op jouw specifieke wensen. Je krijgt objectieve, datagedreven inzichten zodat je je mediamix nog effectiever inzet! Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Laat het ons weten!

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

PR-check

Elke dag ontvang je realtime de resultaten van je media aandacht. In het Clipit Dashboard vind je deze resultaten terug en maak je hier analyses over. Wil je deze resultaten vergelijken met voorgaande jaren, maar heb je deze data niet in het Dashboard staan? Of ben je aan het oriënteren voor een pitch en wil je inzicht in de media aandacht van de afgelopen maanden? Met de introductie van de PR-check bepaal je nu ook je media resultaten in het verleden!

Altijd inzicht in je media resultaten

Met de PR-check krijg je een compleet overzicht van de media aandacht in de afgelopen jaren. Daarbij verrijken we de gevonden berichten met sentiment, PR-waarde en bereik. Zoals je van ons gewend bent. De resultaten vind je gewoon terug in je Dashboard, met alle analysemogelijkheden.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!