Online knipseldienst

Een alternatief voor een betaalde knipseldienst is vaak het handmatig verzamelen van krantenknipsels in een dikke map, de knipselkrant. Een dikke map met weinig overzicht en bovendien ook nooit compleet. Analyseren en rapporteren is vaak erg lastig. Een online knipseldienst biedt de mogelijkheid om zowel online als offline knipsels in één compleet overzicht te hebben. Zo ben je minder tijd kwijt aan het zoeken naar berichten en hou je meer tijd over voor het analyseren en rapporteren van de vermeldingen. Dat is het voordeel van een online knipseldienst.

Wat is een online knipseldienst?

Een knipseldienst helpt in kaart te brengen wat er over een organisatie of merk wordt geschreven in online en offline kranten en magazines. Voor veel organisaties betekent dat dat er een fysieke knipselkrant aanwezig is met knipsels van alle offline media vermeldingen. Om overzicht te hebben van alle media vermeldingen, moet je deze knipselkrant zowel online als offline hebben. Dat kan met een online knipseldienst. Je hebt real time inzicht en overzicht in al jouw media prestaties in één dashboard.

Eén overzichtelijke knipseldienst

Je organisatie of klant lanceert een nieuw product. Je investeert in een campagne om klantbinding of de propositie te versterken. Dan wil je weten hoe de boodschap ontvangen wordt op internet. Nooit meer bladeren door die eindeloze map met knipsels, maar eenvoudig overzicht in één dashboard. Met een digitale knipseldienst volg je het bereik, sentiment en de PR-waarde van jouw berichtgeving. Met de analysefunctie in het Clipit Dashboard draai je eenvoudig meer dan 50 grafieken en tabellen uit om te analyseren en te rapporteren aan collega’s en stakeholders. Klinkt goed toch?

Group 5 Created with Sketch.

Generali is onderdeel van de Generali Group, een van de grootste verzekeraars ter wereld en actief in meer dan 60 landen. Bij ons staat persoonlijke aandacht voor onze klanten voorop. Daarom is het belangrijk om te weten wat klanten en andere stakeholders over ons zeggen op internet, social media en print. De snelle updates van Clipit ondersteunen ons hierbij, waardoor we snel kunnen reageren op vragen en een dialoog kunnen aangaan met klanten. Het complete bronnenbestand zorgt er voor dat onze communicatieadviseurs, online tekstschrijvers en het webcare team, geen bericht hoeven te missen.

Mieke Fransen Verhoef – Tekstschrijver Online bij Generali

Meer weten?

Stefan helpt je graag verder met jouw vraag

Neem contact op