2020: Nooit meer terug naar oud
Begin 2020 werkte ik vol enthousiasme aan het vormgeven van onze jaar doelstellingen. Het was alleen nog een kwestie van doen doen doen. Yeah sure. En toen kwam Corona. Je weet wel, die sluipschutter die ons hele land veel ontnam, maar ook (nu al) nieuwe inzichten bracht. Ineens voelde het jaarplan met bijbehorende doelstellingen als onmogelijke stip aan de horizon. Dus wat doe je dan? Schakelen. Herijken, bijstellen en koers bepalen. En natuurlijk in dezelfde richting onze neus omhoog. Natuurlijk zijn er veel gebeurtenissen van 2020 die we graag kennis laten maken met de delete-knop van ons toetsenbord. Toch waren er ook mooie projecten. En die verdienen aandacht. Hieronder mijn top 5, van meest gave Clipit ontwikkelingen, die ik zeker niet wil vergeten.
1. Dreamteam
Met stip op 1. Duim omhoog, voor het team. Wat ben ik trots op deze mensen! Hoe ze omgaan met ineens fulltime vanuit huis werken. Geen gezang van collega Rutger. Geen gezamenlijk buikspier kwartier en geen koffie-keuken chitchat. Ik zie nog meer ondernemerschap en initiatief boven komen! Hoe mooi. Omdat we elkaar niet zien, zoeken we elkaar nog actiever op om zo onze werk-vibe en kennisdeling levendig te houden. Ook de onderlinge verhoudingen van dit hechte team blijken via de digitale weg nog steeds een sterke factor voor verbondenheid. Hoewel het thuiswerken ook ons overviel vonden we al snel onze mojo terug door zogeheten dagelijkse “prietpraat”calls bijvoorbeeld om 9:00 uur als start van de dag.
2. Een nieuw dashboard!!
Sinds 15 juni is ons vernieuwde Clipit dashboard in preview modus beschikbaar voor al onze klanten. Dit Preview-dashboard biedt nu al 98%(!) van alle features en is tevens beschikbaar in een app. Naast de nieuwe frisse look & feel, werkte ons development team hard aan nieuwe mogelijkheden die antwoord geven op de vragen die spelen bij onze klanten. De kwaliteit van de verzamelde berichten staat voorop, maar wordt steeds vaker gevolgd door de behoefte om deze te analyseren en te voorzien van duiding. Je kunt nu nog eenvoudiger analyseren in het dashboard met de nieuwe analyse wizard. Binnen 1 minuut maak je een mooie onepager met de meest relevante insights en deel je deze met je stakeholders. Je filters en instellingen heb je altijd binnen handbereik. Ben je benieuwd naar het dashboard? Neem dan contact op met jouw monitoring adviseur!
3. NPSLAB eureka moment
Na 2 jaar pionieren, was daar eind januari het langverwachte eureka moment! Een nieuw algoritme was geboren. Een super slimme reeks van codes en regels, combineert onze media data met cijfers uit traditioneel NPS onderzoek. In samenwerking met onderzoeksbureau Etil, staan wij in de startblokken om NPS data real time te meten. Zo ben je direct in staat om je klantstrategie te optimaliseren. Oh ja. En het is het ook nog eens goedkoper dan tijdrovend en traditioneel NPS onderzoek.
4. PR-waarde nog sneller up-to-date
Al sinds 2011 toen wij als eerste monitoring oplossing de PR-waarde formule introduceerden, is onze formule een belangrijke indicator voor ROI meting van je media inspanningen. Zo’n formule vraagt om getallen – heel veel getallen – bijvoorbeeld advertentietarieven. Een van onze deskundige whizzkids (ja ja een vrouw!!:-) bouwde een tool waarmee we een grote efficiency slag maken. Zeg maar dag uren werk van cijfers opzoeken, invoeren en kruisbestuiving. Hallo PR-waarde die nu nog sneller altijd up to date is.
5. Vertrouwen vanuit nieuwe en bestaande partners
Het is een feit dat deze crisis iedereen raakt. Ook ons. Toch blijven we vertrouwen hebben in onze klanten en andersom. We helpen klanten waar we kunnen. We staan ze bij met advies en zijn niet te beroerd om altijd mee te denken. Hoe we inzichten bijvoorbeeld eenvoudig en toegankelijk maken voor onze gebruikers. Vanuit deze manier van samenwerking en ons deskundige advies, hebben nieuwe klanten zoals Het Concertgebouw, FOX Sports en Omnicom PR Group vertrouwen in ons. De Dierenbescherming en Viacom verlengden opnieuw de samenwerking. Trots!
Next up
Ik ben super trots op hetgeen we ondanks deze gekke periode hebben neergezet. Dit biedt zeker hoop en een goede vibe voor de 2e helft van het jaar. Natuurlijk hebben we mooie projecten op de planning. Zoals het optuigen van webinars of een summerschool, het ontdekken van een 1,5 meter ClipCourse training, de officiële lancering van het vernieuwde dashboard, een vernieuwd klant-loyalty programma en een paar (nog nader uit te werken) gouden marketing pareltjes. EN we gaan nooit meer terug naar oud. Hoezo dat dan? Tsjah, nu blijkt dat ons kantoor een hele andere functie heeft dan wij allemaal in ons koppie in stand hielden, is change about to come. Ik geloof namelijk écht in remote-working. Ons kantoor zal in de toekomst een plek zijn voor informele bijeenkomsten van collega’s, klant-bezoeken, brainstorm sessies en een plek vormen voor distributed teams. Enough said. We zitten niet stil. Op 1,5 meter.
Meer weten?
Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of vul ons contactformulier in.