Overzicht

Whizpr en Clipit introduceren het Realtime Brand Dashboard

Wageningen / Nijmegen Whizpr, het PR- en digital marketingbureau voor technologie- en lifestylemerken uit Wageningen, introduceert het ‘Whizpr Realtime Brand Dashboard’. Dit is een online dashboard dat real time inzicht geeft in de ontwikkelingen van een merk of thema in online en printmedia. Whizpr heeft de nieuwe dienst ontwikkeld in nauwe samenwerking met experts van media monitoring-bureau Clipit uit Nijmegen.

Marktbehoefte

Het Whizpr Realtime Brand Dashboard is een antwoord op behoeftes die Whizpr en Clipit zien in de markt. Veel organisaties gebruiken meerdere tools en bronnen om te monitoren wat er over hun merk wordt gezegd. Dit levert een onoverzichtelijk geheel op. Daarnaast is het een tijdrovend proces en kan er daardoor vaak niet tijdig op issues worden gereageerd of zijn trends en rapportages niet snel inzichtelijk te maken voor het management.

Het combineren van de juiste databronnen en deze op een visueel aantrekkelijke manier presenteren leidt tot waardevolle inzichten waardoor bedrijven tijdig kunnen inspelen op trends en issues.

Annerieke Kamphuis, directrice bij Whizpr: “Kwaliteit en snelheid staan vaak haaks op elkaar. Snel inzicht geeft vaak geen kwaliteit, en om kwaliteit te bieden heb je tijd nodig. Het Whizpr Realtime Brand Dashboard tackelt deze uitdaging. Het is een perfecte combinatie van de realtime, snelle en complete data van Clipit, aangevuld met de duiding en het advies van onze eigen communicatie-experts.

“Al sinds 2014 werken we samen met Whizpr bij het leveren van onze media monitoring-oplossingen. Evenals Whizpr zien wij dat onze opdrachtgevers op zoek zijn naar meer integraal inzicht dankzij duiding van relevante media data”, zegt Charissa Smits, Managing Director bij Clipit. “Het Realtime Brand Dashboard is één van de oplossingen waarbij we overzicht en inzicht in de mediadata bieden waarmee we de experts van Whizpr ondersteunen. Deze innovatieve dienst komt voort uit een mooie samenwerking met Whizpr, waarbij we gezamenlijk opdrachtgevers een overzichtelijk dashboard aanbieden. Door data van context te voorzien geven we opdrachtgevers inzicht in hun media prestaties, waardoor zij nog beter data-gedreven beslissingen kunnen maken.”

Realtime

Whizpr maakt gebruik van de grote hoeveelheid data die Clipit verzamelt. Het gaat daarbij om data uit duizenden Nederlandstalige nieuwsbronnen en miljoenen social media-posts van platformen zoals Twitter en Facebook. Data over vooraf ingestelde zoektermen zoals een merknaam, thema of wellicht de naam van een persoon of product wordt direct doorgezet naar het Realtime Brand Dashboard dat deze gegevens in heldere grafieken of lijsten presenteert.

Whizpr blijft de dienst samen met Clipit verder ontwikkelen en zal op termijn extra databronnen toevoegen.

Wil je meer weten over het Realtime Brand Dashboard of onze andere oplossingen waarbij we het effect van jouw media inspanningen inzichtelijk maken? Neem dan contact op met Stijn via stijn@clipit.nl of 024 8000 704.

Gratis adviesgesprek

Benieuwd wat er over jou wordt geschreven in de media?

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief