Overzicht

Het Clipit Dashboard: Nóg meer analysemogelijkheden

Gefeliciteerd! Waarmee dan? Met je vernieuwde Clipit Dashboard. Oké, ons development team heeft het ontwikkeld, maar het is jouw dashboard. Want met uitgebreide persoonlijke filters en instellingen helpt ons dashboard jou aan nóg meer inzicht uit media data. Door dagelijks in gesprek te zijn met opdrachtgevers weten onze adviseurs en analisten precies waar behoefte aan is. De kwaliteit van de verzamelde berichten staat voorop, maar wordt steeds vaker gevolgd door de behoefte om deze te analyseren en voorzien van duiding. Daarom biedt het intuïtieve dashboard jou – naast een nieuwe frisse look & feel – onder andere de volgende drie analysemogelijkheden.

Analyse Wizard voor snel inzicht

Met ruim 400 opdrachtgevers en bijna 20 jaar ervaring weten onze media analisten inmiddels precies welke inzichten jij zoekt in onze tool. De vier meest gevraagde analyses hebben we kant-en-klaar verwerkt in de Analyse Wizard. Je hebt zo in maximaal 2 minuten een waardevolle analyse tot je beschikking, die je eenvoudig deelt met je stakeholders.

Wil je toch meer zelf aan de knoppen zitten? Dan heb je nog altijd ruim 40 analysemogelijkheden die je kunt weergeven op de Analyse Pagina’s. Paul, Sjoerd of Linda vertelt je er ook graag meer over!

Group 5 Created with Sketch.

“Als omroep die niet alleen zelf content maakt, maar ook vaak te vinden is in (online) artikelen, tweets, columns en recensies is het belangrijk om inzichtelijk te hebben waar over ons geschreven en gesproken wordt. Onze merken als Blauw Bloed, BEAM en EVA, maar ook onze presentatoren en programma’s worden in media en op social media vaak genoemd. Dankzij het dashboard van Clipit hebben we helder waar, wanneer en hoe er bericht wordt.”

Sytze Braaksma – Senior Projectleider Impact & Programmapromotie bij de Evangelische Omroep

Filters en instellingen altijd bij de hand

Tijdens het grasduinen door de gevonden berichten over jouw merk wil je soms wat kleine nuances aanpassen in het resultaat. Bijvoorbeeld alleen de positieve berichtgeving op nieuwssites of exclusief social media posts. De gevonden berichten en bijbehorende analyses blijven centraal staan in het dashboard. Snel jouw gewenste inzichten zien? Alle uitgebreide analyse filteropties en instellingen zie je altijd rechts in het vernieuwde dashboard. Ook alle aanvullende data (o.a. lengte van het artikel, potentieel bereik en de PR-waarde) vind je aan de rechterzijde van het dashboard. 

Automatisch verzamelen van berichten

Vanaf nu kan je gebruik maken van de Gegroepeerde weergave. Deze nieuwe feature verzamelt automatisch berichten met dezelfde titel, zodat jij deze in één klik in beeld hebt. Handig bij campagnes en persberichten. Publiceren media jouw persbericht of campagne met verschillende titels? Dan ken jij als ervaren gebruiker van ons dashboard de mogelijkheid om berichten te verzamelen in Mappen. In het vernieuwde dashboard vind je deze functionaliteit terug onder Labels. Deze Labels stellen je in staat om een groep berichten verder te analyseren, bijvoorbeeld met een label voor Owned media, een label voor je CEO of een label voor je nieuwste campagne. Je kan zelf labels aanmaken in het dashboard en deze labels vervolgens toekennen aan berichten. Wil je dat bepaalde berichten automatisch een label krijgen? Neem dan contact op met Paul, Sjoerd of Linda!

Wij zijn benieuwd!

Of je nu inlogt via desktop, tablet of smartphone: alle functionaliteiten worden aangepast op maat van het device. Wij zijn erg benieuwd naar jouw eerste ervaringen met het dashboard. Wil je hier wat over kwijt? Deel dit dan met ons!

Maak je nog geen gebruik van Clipit? Vraag dan een gratis PR-check aan, zodat je toegang krijgt tot het vernieuwde Clipit Dashboard. Je krijgt dan toegang tot ons vernieuwde dashboard en direct inzicht in jouw media prestaties.

Gratis PR-check

Benieuwd naar het vernieuwde Clipit dashboard? Doe de gratis PR-check en krijg direct inzicht in jouw media prestaties!

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief